نامه هشدارآمیز کره شمالی به آمریکا

نامه هشدارآمیز کره شمالی به آمریکا
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 16:05

شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد که کره شمالی طی یک نامه به مقامات آمریکایی درباره شکست مذاکرات خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره هشدار داده است.

العالم - آسیا

شبکه خبری «سی.ان.ان» به نقل از منابع آگاه مدعی شد مقام‌های کره شمالی طی نامه‌ای به آمریکا هشدار داده‌اند که گفت‌وگوهای خلع سلاح اتمی باز هم در معرض خطر است و ممکن است با شکست مواجه شود.

سایت شبکه «سی.ان.ان» به نقل از این منابع نوشت، نامه مقام‌های کره شمالی به «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا تحویل داده شده است. 

سی.ان.ان ادامه داد، سه منبع آگاه به مسائل کره شمالی و خلع سلاح اتمی گفتند، این نامه تاکید دارد که حکومت کره شمالی احساس می‌کند، نمی‌توان فرآیند گفت‌وگو را به پیش برد چراکه آمریکا هنوز آماده برآورده کردن انتظارات کره شمالی و برداشتن گام به سوی امضای معاهده صلح نیست.

سی.ان.ان،  افزود، این نامه را «یکیم یانگ چول» معاون حزب حاکم کره شمالی، که ریاست هیأت این کشور در مذاکره با آمریکا را بر عهده دارد،  به پامپئو ارسال کرده است و ابتدا روزنامه واشنگتن پست درباره آن نوشته بود. 

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز دوشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد دلیل لغو تصمیم سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور به پیونگ‌یانگ پس از آن اتخاذ شده که کاخ سفید نامه‌ای «ستیزه‌جویانه» از یک مقام ارشد دولت کره شمالی دریافت کرده است.

خرداد ماه گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و پس از این دیدار، قرار شد که مذاکرات دو کشور در سطوح پایین‌تر ادامه یابد.

مقرر شده بود پامپئو برای چهارمین بار این هفته به پیونگ یانگ سفر کند اما چند ساعت قبل از عزیمت وی، دولت آمریکا از لغو سفر وزیر خارجه به بهانه کُندی در روند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره خبر داد. 

طبق توافقی که میان رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور امضا شده بود، خلع سلاح اتمی کره شمالی در ازای دریافت تضمین های امنیتی توسط پیونگ یانگ پیش بینی شده بود. با این وجود منتقدان از همان ابتدا تاکید داشتند که این توافق بسیار کلی و سطحی است و بعید است که بتواند انتظارات میان دو طرف را برآورده کند و به اهداف مورد نظر دست یابد.

با گذشته چند هفته از امضای این توافق، اکنون روند مذاکرات به بن بست رسیده است و به نوعی متوقف شده است.

پربیننده ترین خبرها