پایگاه‌های نظامی و بندر نفتی عربستان سعودی در استان المهره یمن + فیلم

سه شنبه 6 شهريور 1397 - 19:07

منابع محلی در جنوب یمن تاکید کردند که عربستان سعودی قصد دارد یک بندر نفتی در استان المهره در جنوب شرق کشور احداث کند.

العالم - یمن

همچنین برخی رهبران در جنوب یمن خبر دادند که عربستان به منظور تحقق این هدف 15 پایگاه نظامی تاسیس کرد.

احداث بندر نفتی در چارچوب نقشه های عربستان برای اعمال نفوذ خود بر این کشور و غارت منابع آن است.

توسعه طلبی های نظامی عربستان در اغلب شهرهای استان المهره در جنوب شرق یمن ادامه دارد.

پس از آنکه نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی اغلب بنادر و گذرگاه های دریایی و هوایی را تحت قبضه خود درآوردند، بنا به برخی منابع محلی ائتلاف متجاوز اخیرا در صدد احداث برخی پایگاه های نظامی جدید است.

این اقدام در چارچوب تلاش برای اعمال قدرت و نفوذ خود بر قبایل استان المهره برای احداث بندر نفتی در بندر نشطون واقع در ساحل دریای عرب است.

محمد بن شنظور یافعی یکی از رهبران جنوب یمن تاکید کرد که هدف عربستان از تاسیس پایگاه های نظامی در استان المهره و احداث بندر نفتی، در واقع طرحی قدیمی است که غیرقابل قبول است و این کشور پیش از این برای احداث این بندر تلاش می کرد و اینک به خاطر فرمانبرداری دولت عبدربه منصور هادی و عدم مقابله غربی ها با این نقشه، توانست آن را به مرحله اجرا درآورد.

حضور عربستان و امارات در استان المهره همچنان با انتفاضه مردمی و اعتراضات روبروست؛ مردم خواهان خروج اشغالگران هستند بویژه پس از شکست میانجیگری میان عربستان وقبایل که بر توقف کنترل گذرگاهها از سوی عربستان تاکید می کرد.

قبایل استان المهره اخیرا مبارزه مسلحانه اعلام کردند و خودروهای نظامی و نظامیان و مزدوران ارتش سعودی را در صورت ادامه اقدامات توسعه طلبانه امارات و عربستان، اهدافی مشروع عنوان کردند.

عربستان اخیرا همچنین هزاران نفر از مردم قبایل در استان المهره را جذب کرده و آنها را برای تامین پایگاه های خود آموزش می دهد.

به گفته ناظران این امر در سایه ادامه نفوذ عربستان و توسعه اعتراضات، می تواند به درگیری های داخلی میان مردم یک استان بینجامد.

پربیننده ترین خبرها