تقدیر از نقش زن ایرانی در جامعه

تقدیر از نقش زن ایرانی در جامعه
شنبه 1 مهر 1391 - 18:10

العالم، ژنو - شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو جلسه‌اي را به بحث درباره زن ايراني و حضور فعالانه‌اش در تمام عرصه‌هاي اجتماعي اختصاص داد و موفقيتش را ستود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت‌کنندگان در این نشست موفقیت زن ایرانی را در ورود به تمام عرصه‌های زندگی مطابق با ارزش‌های اسلامی تحسین کردند. هیئت ایرانی شرکت‌کننده در این نشست هم گزارشی دربارۀ تبلیغات رسانه‌های غربی برای نشان دادن چهره‌ای مخالف با واقعیت زن ایرانی ارائه کرد.

در این کنفرانس که دو روز به طول کشید، آمار و ارقامی درباره فعالیت‌های زن ایرانی به هیئت‌هایی از سراسر جهان ارائه و باعث شگفتی کار‌شناسان حقوق بشر شد. مسئولان شورای حقوق بشر در ژنو، جایگاه زن ایرانی را در عرصه ملی و بین المللی تحسین‌برانگیز دانستند.

خانم «صفا وعدی»، فعال حقوقی در حاشیه این کنفرانس به خبرنگار العالم گفت: زنان دارای نقش محوری در جامعه ایرانی هستند و در تمام عرصه‌های زندگی از جمله مسائل سیاسی و نیز مشارکت در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش بسزایی دارند.

شرکت‌کنندگان ایرانی در این کنفرانس در گزارشی تاکید کردند که جهش قابل توجهی در وضعیت زن ایرانی در پرتو جمهوری اسلامی رخ داده  است و می‌توان از وضعیت زن ایرانی به عنوان الگویی برای سایر کشور‌ها استفاده کرد.

«مصطفی علی» یکی از اعضای کمیته حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی، نیز در این باره  گفت: تمام راهکار‌ها در ایران در جهت ارائه تسهیلات برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف زندگی است.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس از منطق قوی و شجاعت زن ایرانی در طرح موضوع و نظریه‌پردازی که ثمره تحصیلات دانشگاهی و حوزوی اوست بسیار شگفت زده شدند.

«فرحناز رافع» یکی از اعضای سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ایران نیز، گفت: زن ایرانی نقش و تاثر مهمی در جامعه دارد و مسلما زن مسلمان ایرانی می‌تواند در پرتو دین مبین اسلام به جایگاهی دست یابد که در هیچ دین یا نظام دیگری نخواهد توانست به آنجایگاه دست یابد.

22/09-12:57

 

 

پربیننده ترین خبرها