رئیس گروه اقدام ایران: کمپین فشار علیه تهران را آغاز کرده‌ایم

رئیس گروه اقدام ایران: کمپین فشار علیه تهران را آغاز کرده‌ایم
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 22:23

رئیس گروه اقدام ایران می‌گوید وزارت خارجه آمریکا برای اقدام علیه ایران، روی تحلیل‌های بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها حساب می‌کند.

العالم - آمریکا

«برایان هوک» رئیس گروه ویژه ایران در در وزارت خارجه آمریکا امروز در کنار «نیکی هیلی» نماینده این کشور در سازمان ملل، میهمان «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (اف. دی. دی.) بود.

هوک در ابتدای سخنانش با تشکر از این بنیاد ضدایرانی، گفت که وی و بسیاری از همکارانش روی بسیاری از تحلیل‌های بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

برایان هوک در ادامه به عادت مقام‌های آمریکایی، به دخالت در امور داخلی ایران پرداخت و ضمن بی‌احترامی به نیروهای امنیتی ایران، از برخورد با زنان بدحجاب انتقاد کرد.

هوک مدعی شد: «ماهیت انقلابی و سرکوب‌گر رژیم ایران و ابراز این جهان‌بینی انقلابی در داخل و خارج از مرزهای ایران، دلیل تصمیم دولت ترامپ برای اتخاذ راهبردی جدید در قبال ایران است.»

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور ایران سپس به چهل ساله شدن عمر انقلاب ایران در ژانویه ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: «این رژیم آخرین رژیم انقلابی موجود بر روی زمین است.»

برایان هوک در ادامه مدعی مغایرت ارزش‌های اسلامی حاکم بر ایران با خواسته‌های مردم شد و گفت که برخورد با نمادهای ضددینی در شبکه‌های اجتماعی از همین مسئله ناشی می‌شود.

هوک به مسئله بازداشت آشوبگران خیابان پاسداران هم پرداخت و مدعی شد که دراویش از اقلیت‌های دینی ایران هستند و اقلیت‌های دینی ایران به محض ابراز خواسته‌هایشان، زندانی می‌شوند. هوک از مرتدین هم حمایت کرد.

برایان هوک در ادامه گفت که «دیگر در ایران سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) نیست» و مدعی جدایی جوانان از ایدئولوژی انقلابی شد؛ وی گفت: «روحانیون دین سالار می‌توانند هر چه قدر بخواهند روز و شب "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرئیل" بگویند ولی وزیر خارجه‌شان، ظریف، از یک دانشگاه آمریکایی مدرک دکتری گرفته است.»

هوک سپس از امیدهای برجامی آمریکا گفت و تصریح کرد که آمریکایی‌ها انتظار داشته‌اند که «برجام باعث سرعت گرفتن تبعیت ایران از نُرم‌های بین‌المللی شود.» این مقام ارشد آمریکایی گفت که حمایت ایران از جنبش‌های انقلابی خاورمیانه و بخصوص حمایت از دولت قانونی سوریه، این امید را به باد داد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور ایران سپس به تمایل اروپایی‌ها برای ماندن در برجامِ بدون آمریکا پرداخت و مدعی شد که «در همین زمان، ایران در حال طرح‌ریزی برای بمب‌گذاری در قلب اروپا است.»

برایان هوک به اقدام امروز یکی از طرفداران اروپایی برجام یعنی فرانسه هم پرداخت و ضمن تقدیر از تصمیم فرانسوی‌ها برای متوقف کردن سفرهای غیرضروری دیپلمات‌های خود به ایران، گفت: «این از آن دست اقدامات بود که رئیس‌جمهور ترامپ و وزیر پامپئو از آن استقبال می‌کنند.»

هوک سپس به مسئله خروج ترامپ از برجام پرداخت و گفت که وی «برای دفاع از مردم آمریکا» این کار را کرده و پس از آن، کمپینی برای فشار بر ایران به راه انداخته است.

دستیار پامپئو گفت که اولین مولفه این کمپین فشار، اعمال تحریم است و آمریکا در این مسیر، ۱۷ مورد تحریم علیه ایران اعمال کرده که ۱۴۵ شخص و نهاد مرتبط با ایران را پوشش می‌دهند.

برایان هوک گفت: «قصد داریم که تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان) صادرات نفت خام ایران به جهان را تا حد ممکن، به عدد صفر نزدیک کنیم.»

هوک از همه کشورهایی که «دیگر توان تحمل رفتار مخرب ایران را ندارند» دعوت کرد که به این کمپین فشار بپیوندند.

معاون پامپئو افزود: «رسیدن به خواسته‌های ۱۲گانه ماه مِی وزیر پامپئو، هدف ماست.»

فارس

پربیننده ترین خبرها