یک خبر چند خط تحلیل؛

آیا تلاش‌های روسیه برای نزدیک کردن مصر و سوریه به نتیجه خواهد رسید؟

آیا تلاش‌های روسیه برای نزدیک کردن مصر و سوریه به نتیجه خواهد رسید؟
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 21:21

خبر:

برخی ازمنابع خبری از تلاشهای روسیه برای دیدار اسد و سیسی خبر میدهند

تحلیل:

اگرچه ماجرای قطع روابط مصر و سوریه به زمانه پیش از ریاست جمهوری سیسی برمی‌گردد اما همراهی مصر با عربستان درخلال دوران حکومت سیسی و در خلال سال های گذشته هیچگاه از نظر اسد دور نمانده است.

اینک و درشرایطی که اوضاع سوریه روبه آرامش گذاشته است نه تنها مصر که دیگر کشورهای منطقه نیز جهت برقراری رابطه مجدد با سوریه تلاش میکنند. این تلاش بحدی است که برخی منابع خبری چندی پیش از علاقمندی امارات به بازگشایی سفارتش درسوریه سخن گفتند و بن زاید را مشتاق و کوشا در این مساله معرفی کردند.

صرف نظر از 70 هزار سوری که در خلال سالهای جنگ به مصر مهاجرت کرده اند و اینک سیسی از ادامه حضور آنها در کشورش نگران شده است، بنظر میرسد تلاش روسیه برای نزدیک کردن روابط مصر و سوریه قرین موفقیت میشود بشرط آنکه مداخلات سعودی مانع ازاین امر نشود؛ شاید بدلیل اهمیت مصر درجهان عرب، ازدیدگاه روسیه و سوریه برقراری روایط با مصر میتواند به عنوان راهی برای بازگشت مجدد سوریه به جامعه عرب محسوب شود. این یعنی آنکه بسیاری از کشورهای عربی از عزل و طرد بیرحمانه نظام اسد از جامعه عربی خرسند نبوده و نیستند و فقط درسایه فشارهای خارجی به این امر تن داده اند و البته مترصد فرصت برای بازگشت به شرایط قبل از نا آرامیها در سوریه هستند

پربیننده ترین خبرها