ژاپن و کره شمالی محرمانه گفت و گو کردند

ژاپن و کره شمالی محرمانه گفت و گو کردند
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 08:47

یک تارنمای ژاپنی گزارش کرده است که این کشور به طور مخفیانه با کره شمالی گفت و گوهایی انجام داده است.

العالم - آسیا

به گزارش ژاپن تودی روز چهارشنبه نوشت: مقام های دو کشور بدون آنکه آمریکا متحد نظامی ژاپن در جریان باشد این گفت و گوها را انجام داده اند.

بر اساس این گزارش 'شیگه رو کیتامورا' رییس اداره تحقیقات و اطلاعات کابینه ژاپن، در ماه جولای امسال مذاکراتی با 'کیم سونگ هیه' از مسئولان نهاد وحدت کره شمالی در ویتنام انجام داده است.

این گزارش خاطر نشان می کند واشنگتن پس از اطلاع از این موضوع، بابت این مذاکرات از ژاپن گلایه کرده و زمان گفت و گوها را نادرست دانسته است.

با این وصف مقام های ژاپنی پس از لو رفتن این مذاکرات گفته اند این کشور نمی تواند درباره هر مساله ای با آمریکا مشورت کند و به آن کشور تکیه کند.

گزارش حاکی است که مقام های ژاپن و کره شمالی بخصوص درباره مساله ربوده شدگان ژاپنی در دهه های 70 و 80 میلادی گفت و گو کرده اند.

کره شمالی اصرار می ورزد که مساله ربوده شدگان حل شده است اما ژاپن می گوید که این موضوع کماکان یکی از موانع در برقراری روابط عادی دو کشور است.

ژاپن همچنین در موضوع آزادی یکی از شهروندان این کشور که به اتهام فیلمبرداری از اماکن نظامی کره شمالی دستگیر شده بود به دنبال راهی برای مذاکره با کره شمالی از طریق سفارت پیونگ یانگ در پکن بود. 

کره شمالی روز گذشته (سه شنبه) این شهروند اهل ژاپن را به خاطر مسائل انسان دوستانه آزاد کرد.

موضوع گفت و گوها در شرایطی مطرح می شود که با شکست مذاکرات آمریکا و کره شمالی و لاینحل ماندن بحران هسته ای شبه جزیره کره، وزارت دفاع ژاپن در تازه ترین گزارش خود از کره شمالی به عنوان یک تهدید جدی یاد کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها