روزنامه العربی الجدید:

تعبیر "رژیم صهیونیستی" از سوی عراقی ها خوشایند مقامات آمریکایی نیست

تعبیر
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 11:17

یک روزنامه عرب زبان، از ناخرسندی مقامات آمریکایی از به کار بردن عبارت رژیم صهیونیستی به جای اسرائیل از سوی مقامات عراقی پرده برداشت.

العالم - عراق 

روزنامه العربی الجدید در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد عراقی نوشت مقامات آمریکایی از اینکه مسئولان عراقی در مکاتبات رسمی خود از رژیم صهیونیستی به جای اسرائیل استفاده می کنند، ناخرسند هستند.

این مسئول عراقی که خواست نامش فاش نشود، افزود: گفت که عراق خود را با رژیم اشغالگر اسرائیل در وضعیت جنگ تمام عیار  می بیند و این از اصولی است که همه گروه ها و جریان های عراقی درباره آن اتفاق نظر دارند.

یک نماینده سابق عراقی نیز گفت که برای رژیم شک و شبهه داری که یک کشور مستقل عربی را اشغال کرده است، تعبیر دیگری نمی توان به کار برد.

وی افزود: این حرف همه مردم عراقی است و همه آن ها درباره آن اتفاق نظر دارند.

این مسئول عراقی با اشاره به وجود لابی قوی وابسته به رژیم اشغالگر اسرائیل در داخل پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این لابی صهیونیست به نفع رژیم اشغالگر اسرائیل و طرح آن در فلسطین تلاش می کند. از این رو، طبیعی است که آمریکایی ها از به کار بردن توصیف رژیم صهیونیستی برای اسرائیل ناراحت باشند.

رژیم صهیونیستی یا نظام صهیونیست، عبارت و عنوانی است که برخی کشورها و طرف های رسمی یا غیر رسمی، آنرا درباره اسرائیل به کار می برند و به کار بردن این عبارت، نشان دهنده مخالفت با وجود دولت یهود در خاورمیانه است. این عبارت همچنان از سوی بسیاری کشورها از جمله عراق و نیز برخی سازمان های عربی و غیرعربی استفاده می شود.

 

پربیننده ترین خبرها