ارسال پودر مشکوک برای نماینده یهودی منجر به تخلیه پارلمان فرانسه شد

ارسال پودر مشکوک برای نماینده یهودی منجر به تخلیه پارلمان فرانسه شد
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 11:50

به دنبال ارسال بسته مشکوک برای یک قانونگذار یهود مجلس فرانسه، بخشی از این ساختمان به مدت یک ساعت تخلیه شد.

العالم _ اروپا

به دنبال ارسال یک بسته حاوی مطالب توهین آمیز و  مقداری پودر سفید مشکوک برای یک قانونگذار مجلس فرانسه در روز دوشنبه،بخشی از این ساختمان به مدت یک ساعت تخلیه شد.

  به نوشته روزنامه «جروزالم پست» در این نامه ارسالی به مقصد دفتر کار «مایر حبیب»  قانونگذار یاد شده نوشته شده بود،«خوک صهیونیست چاق، تو فرانسوی نیستی.» 

این نامه همچنین حاوی توهین‌های دیگر و پودر مشکوک سفید رنگی بود که به مقصد دفتر این قانوگذار مستقر در مجلس فرانسه در پاریس، پایتخت این کشور ارسال شد و ابتدا به دست کارمند این قانونگذار رسید.

بعد از بروز این حادثه و اطلاع پلیس و نیروهای دیگر از طریق توئیتر و از سوی قانونگذار یاد شده ، دست‌کم 40 آتش‌نشان و 20 افسر پلیس در مجمع ملی فرانسه ( یکی از دو مجلس پارلمان این کشور) اعزام شدند و  این مکان برای انجام عملیات جستجو تخلیه شد.

بعد از عملیات صورت گرفته به مدت یک ساعت و رفع تهدید، مشخص شد که پودر ارسالی در این نامه بی‌خطر بوده است. این در حالی است که پلیس پاریس همچنان در پی مسببان این حادثه است.

مایر حبیب، معاون پیشین گروه «سی. آر .آی. اف» از جوامع یهودی فرانسه و نماینده رای دهندگان بخش  شرقی (سواحل مدیترانه ای) این کشور است.

 «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه سال گذشته در سخنانی که برای نخستین بار از جانب یک رئیس جمهور این کشور بیان شد ،هرگونه اقدام‌ ضد صهیونیست در قالب یهود ستیزی را محکوم کرد.

بر اساس قانون سال 2003، هرگونه تحریم و تهدید رژیم اسرائیل در فرانسه ممنوع است.

فارس

پربیننده ترین خبرها