طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شد

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شد
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 12:33

طرح استیضاح سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با 20 امضا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

العالم _ ایران / سیاسی

علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس افزود: این تقاضای استیضاح که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته مطابق ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس با 20 امضا تقدیم هیات رییسه شده است که اعلام وصول می شود.
وی افزود: وزیر آموزش و پرورش موظف است در مدت 10 روز در مجلس حضور یابد و به نمایندگان پاسخ دهد.
علل کاهش اعتبارات آموزش و پرورش، کاهش اعتبارات نوسازی و بازسازی مدارس، تضعیف دانشگاه فرهنگیان با گرفتن نیروهای خدماتی، جعل مطالب در کتب درسی، ورود زودهنگام دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخاباتی، عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در روز رأی‌ اعتماد، بی‌توجهی به زبان محلی، عدم پذیرش مسئولیت در مورد حوادث برخی مدارس، سوء مدیریت در برخی مدارس از محورهای این استیضاح است.
به گزارش ایرنا، تقاضای استیضاح بطحایی نهم مردادماه با 28 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد که هیات رییسه مجلس آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات عودت داده بود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز گذشته از ارجاع تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیات رییسه خبر داد و گفت: نمایندگان امضاء کننده استیضاح وزیر از پاسخ های وی قانع نشدند.
میر حمایت میرزاده افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز پس از پیگیری و ادامه بررسی تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش از پاسخ‌های وی به 16سوال مطروحه از سوی نمایندگان قانع نشدند.

پربیننده ترین خبرها