برنامه آمریکا برای تخریب روابط ایران وعراق

برنامه آمریکا برای تخریب روابط ایران وعراق
يکشنبه 2 مهر 1391 - 10:21

سياستمداران و فعالان عراقي، هدف آمريکا از مطرح کردن ادعاي انتقال سلاح از ايران به سوريه از طريق خاك عراق را، ضربه زدن به روابط بين بغداد و تهران و وادار كردن عراق به مشاركت در جنگ عليه سوريه عنوان کردند.

 خبرنگار العالم از بغداد گزارش داد، دولت عراق ادعای آمریکا مبنی بر انتقال سلاح از ایران به سوریه را تکذیب کرده است.

"سيد عمار حكيم" رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق در پاسخ به سئوال خبرنگار العالم درباره این اتهامات گفت: عراق به قوانین بين المللي و معاهدات پایبند است؛ و دولت عراق به طور قطع ادعاهاي برخي از نمايندگان آمريكايي را رد می کند.

"حيدر البغدادي" دبيركل سازمان الاسلام نیز به خبرنگار العالم گفت: برخي طرف هاي تندرو در كنگره آمريكا از روابط خوب و قوي بين تهران و بغداد نگران هستند، و براي لطمه زدن به روابط دو جانبه عراق وايران به جنجال تبليغاتي متوسل شده اند.

درحالیکه عراق همچنان با نقل و انتقال هرگونه سلاح و تروریست به سوریه برخورد کرده و در حال ارائه كمك هاي پزشكي و غذايي به ملت سوريه زير نظر سازمان ملل است و مرزهايش را به روي هزاران پناهجو گشوده، برخي از كشورهاي منطقه ای و فرا منطقه ای که از گروه هاي تروريستي و مسلح در سوريه حمایت می کنند، به دنبال آن هستند تا عراق را با خود همراه کنند.

"عبدالكريم الانصاري" معاون دبيركل سازمان بدر به خبرنگار العالم گفت: عراق جديد درمسیر تحكيم دوستي با كشورهاي همجوار حركت مي كند؛ و آنچه اكنون دولت عراق انجام مي دهد، انتقال كمك های بشر دوستانه  براي ملت سوريه براساس روابط و قوانين بين المللي است.

 

Mal-22-20:50



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها