اف‌بی‌آی یکی دیگر از ادعاهای ترامپ را تکذیب کرد

اف‌بی‌آی یکی دیگر از ادعاهای ترامپ را تکذیب کرد
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 22:43

ساعاتی پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا ادعای هک شدن ایمیل هیلاری کلینتون توسط چینی‌ها را مطرح کرد، اف‌بی‌آی این ادعا را تکذیب کرد.

العالم - آمریکا

ساعاتی پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از هک شدن ایمیل رقیب انتخاباتی‌اش «هیلاری کلینتون» توسط چینی‌ها خبر داد، اف‌بی‌آی بیانیه‌ای صادر و علناً این ادعا را تکذیب کرد.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای که برای واشنگتن‌پست فرستاده، اعلام کرده که هیچ شواهدی از هک شدن سرور ایمیل شخصی هیلاری کلینتون توسط چینی‌ها در دست نیست.

یکی از دستاویزهای اصلی ترامپ در مبارزات انتخاباتی سال 2016 با هیلاری کلینتون، استفاده غیرقانونی وی از ایمیل شخصی برای ارسال اطلاعات حساس دولتی در دوران حضور در وزارت خارجه بود.

دیروز دیلی کالر گزارش داده بود که سرور مرتبط به این ایمیل شخصی، توسط یک شرکت پوششی متعلق به چینی‌ها که دفترش در واشنگتن‌دی‌سی مستقر بوده، هک شده و با بدافزاری که در سرور ایمیل کلینتون قرار گرفته بوده، یک کپی کامل از تمام ایمیل‌های صادره و وارده وی، بدون تأخیر برای چینی‌ها ارسال می‌شده است.

اوایل ماه جولای بود که «لوئی گوهمرت» نماینده مردم تگزاس در مجلس آمریکا فاش کرد که تقریباً همه ایمیل‌های هیلاری کلینتون هک شده و برای یک «نهاد خارجی» ارسال شده است.

«نیک مریل» وکیل کلینتون به این گزارش واکنش نشان داده و با تکذیب آن گفته که «اف‌بی‌آی هزاران ساعت برای تحقیق در خصوص این پرونده، زمان صرف کرد و هیچ مدرکی از نفوذ پیدا نکرد.»

ترامپ هم امروز همین خبر را بازنشر داده و در توئیتر نوشته بود: «ایمیل‌های هیلاری کلینتون که بخش اعظم آنها حاوی اطلاعات محرمانه هستند، توسط چین هک شدند. بهتر است که اقدام بعدی اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری (تحقیق و بررسی این موضوع باشد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها