ائتلاف سعودی گزارش سازمان ملل درباره یمن را «جانبدارنه» خواند

ائتلاف سعودی گزارش سازمان ملل درباره یمن را «جانبدارنه» خواند
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 22:42

ائتلاف سعودی در واکنش به گزارش سازمان ملل درباره یمن اعلام کرد که «گزارش کارشناسان جانبدارانه و شامل مغالطه است که از راه قانونی به آن پاسخ خواهیم داد.»

العالم - عربستان سعودی

ائتلاف سعودی اعلام کرد که این ائتلاف، گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره عدم همکاری و ارائه معلومات محکوم می‌کند.

به گزارش العربیه، «ائتلاف عربی» افزود: تیم تحقیق و کارشناسی شورای حقوق بشر سازمان ملل از تهیه گزارش درباره نقش ایران در حمایت از حوثی‌ها غافل ماندند.

ائتلاف سعودی می‌گوید که این ائتلاف با درج اسامی رهبران و مسئولان آن در بسته گزارش شورای حقوق بشر مخالف است.

تیم کارشناسان سازمان ملل متحد که در زمینه نقض حقوق بشر در یمن گزارش تهیه کرده است، به صراحت و مستقیم رژیم سعودی و امارات و مزدوران آنها را به ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم کرده است.

 بر اساس گزارش 41 صفحه‌ای تیم تحقیق کارشناسان سازمان ملل، حملات هوایی ائتلاف سعودی اماراتی، سبب تلفات مستقیم در میان غیرنظامیان شده است. در این حملات مناطق مسکونی، بازارها، مراسم تشییع جنازه، جشن عروسی، اماکن غیرنظامی و حتی اماکن و تاسیسات بهداشتی و پزشکی هدف قرار گرفته است.

ائتلاف سعودی در حالی به گزارش سازمان ملل واکنش نشان داده که در کمتر از دو هفته، بیش از ۸۲ کودک یمنی را در استان‌ صعده و شهرستان الدریهمی استان الحدیده کشته است.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات دیروز سه شنبه به گزارش سازمان ملل واکنش نشان داد و اعلام کرد که «ما باید به بررسی گزارش منتشر شده سازمان ملل بپردازیم و به آن واکنش نشان دهیم.»

پربیننده ترین خبرها