وزارت خارجه آمریکا: جنایات یمن توجیهی ندارد

 وزارت خارجه آمریکا: جنایات یمن توجیهی ندارد
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 00:35

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل از جنایات جنگی در یمن و نقض قوانین بین المللی اظهار کرد: ما معتقدیم اگر چنین جنایاتی صورت گرفته باشد هیچ توجیهی ندارد.

العالم-آمریکا

هدر نوئرت در نشست خبری روز چهارشنبه خود اگرچه سعی کرد اما و اگرهایی به گزارش این شورا وارد سازد، گفت: ما این گزارش را به طور جدی مورد توجه قرار می دهیم. ما قطعا به این گزارش نگاه می کنیم و از همه طرف های درگیری می خواهیم که همین کار را انجام دهند.

وی افزود: این گزارش یادآوری خوبی است که همه طرف های درگیری باید به تعهد خود تحت قانون جنگ مسلحانه به طور کامل عمل کنند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از چنین نقضی انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: من فکر می کنم این گزارش همان دلیلی است که ما از مدت های طولانی از راه حل سیاسی در یمن حمایت می کنیم.

نوئرت با اشاره به نشست هفته آینده یمنی-یمنی در ژنو که به ابتکار مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار می شود، گفت: انتظار داریم از این نشست، اطلاعات بیشتر و احتمالا برخی پیشرفت هایی بشنویم.

وی در عین حال از عربستان سعودی به عنوان «متحد استراتژیک قوی برای آمریکا» یاد کرد و افزود: ما با عربستان سعودی در این مسیر کار می کنیم زیرا رابطه خوبی با دولت داریم، همانطور که در چند هفته گذشته بحث کرده ایم. آمریکا آنها را به گام برداشتن در مسیر حل سیاسی تشویق می کند و آن ها هم پذیرفته اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها