3 تروریست در عراق به اعدام محکوم شدند

3 تروریست در عراق به اعدام محکوم شدند
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 01:14

دادگاه عراق روز چهارشنبه حکم اعدام سه تن از عناصر گروهک تروریستی داعش به اتهام حمله به غیر نظامیان در استان الانبار در غرب این کشور را صادر کرد.

العالم-عراق

«عبدالستار بیرقدار» سخنگوی دیوان عالی عراق در بیانیه ای گفت که دادگاه جنایی استان الانبار بررسی پرونده سه تن از تروریست های وابسته به داعش در جریان حمله به غیرنظامیان این استان را به پایان رساند.

در این بیانیه آمده است ، براساس اعتراف متهمین ، آنان در برخی عملیات علیه نیروهای امنیتی و کشتار غیرنظامیان این استان نقش داشته اند.

بیرقدار تصریح کرد: متهم ردیف اول با گروهی مسلح به تیپ هشت ارتش عراق که در نزدیکی شهر الرمادی مرکز الانبار قرار دارد، حمله کرد.

وی گفت: متهم ردیف دوم، افزون بر کشتار غیر نظامیان، در چندین عملیات تروریستی از جمله حمله به روستای 'البوفراج در شمال شهر الرمادی دست داشته است.

رئیس دیوان عالی عراق ادامه داد: متهم سوم نیز در حمله به مرکز پلیس 'الصقلاویة' در شرق الرمادی و نیز یک مرکز نظامی وابسته به ارتش عراق دست داشته است.

این حکم بدوی است و از تاریخ صدور آن به مدت 30 روز قابل تجدید نظر است.

نیروهای عراقی، عناصر زیادی از گروهک تروریستی داعش را در میان سال های 2014 تا 2017 را که خاک عراق به اشغال تروریست ها درآمد، بازداشت کردند.

با وجود آن که جنگ علیه داعش که در سال 2014 آغاز شد و ترویست ها یک سوم خاک عراق را اشغال کردند، پایان یافته است، اما همچنان هسته های خفته این تروریست ها همچنان در بخشی از این کشور فعال هستند و دست به عملیات تروریستی می زنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها