امارات تجاوز به یمن را با کشتارهای آمریکا در عراق توجیه کرد

امارات تجاوز به یمن را با کشتارهای آمریکا در عراق توجیه کرد
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 07:40

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی، چهارشنبه شب، حمله به یمن به همراه عربستان را با جنایت های آمریکا در عراق و افغانستان توجیه کرد.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش پایگاه خبری "امارات 71"، قرقاش گفت: باید بار دیگر به گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد در مورد یمن مراجعه کنیم، جنگ ها شامل دردها و رنج هایی نیز می شود، همان طور که افغانستان، عراق و سوریه گواهی بر این موضوع است، اما در نهایت ما مسئول امنیت و ثبات خود هستیم و اولویت ما این است.
تحلیلگران بر این باورند، قرقاش می خواهد چنین توجیه کند که کشتارهایی که ائتلاف متجاوز سعودی در یمن به آن دست زده است، از همان نوع اقدامات و جنایت هایی است که آمریکا و ناتو (سازمان آتلانتیک شمالی) در افغانستان، واشنگتن در عراق به آن دست زد و چنین القا کند که کشورها این حمام های خون را به خاطر حفظ امنیت شان به راه انداخته اند.
اظهارات قرقاش درحالی مطرح می شود که مسئولان پیشین آمریکا و «تونی بلر» نخست وزیر اسبق انگلیس و هم پیمان «جورج بوش » در حمله 2003 به عراق، بارها تاکید کردند نه تنها این تجاوزگری موجب امنیت بیشتر انگلیس و آمریکا نشد، بلکه این جنگ به همراه جنگ افغانستان سهم زیادی در گسترش تروریسم داشته است.
اشاره قرقاش به گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد است که در اولین گزارش خود به شورای حقوق بشر این سازمان اعلام کردند: شواهد متقنی وجود دارد که نشان می دهد، دولت های امارات و عربستان مسئول نقض حقوق بشر در جنگ یمن هستند.
آنها ضمن اشاره به خسارات و صدمات ناشی از حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن طی سال گذشته، از جامعه جهانی خواستند، از فراهم آوردن تسلیحاتی که ممکن است در جنگ علیه یمنی ها استفاده شود، خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، عربستان به همراه امارات از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت را آغاز کرد.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

پربیننده ترین خبرها