داعش بیش از 5 هزار سوری را اعدام کرده است

داعش بیش از 5 هزار سوری را اعدام کرده است
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 07:51

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه چهارشنبه شب به نقل از کسانی که آنها را فعالان سوری نامید، اعلام کرد، شمار افرادی که به دست تروریست های داعش اعدام شدند از پنج هزار تن گذشته است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی دیده بان حقوق بشر سوریه، از مجموع این افراد سه هزار تن را غیر نظامیان تشکیل می دهند که در میان آنها 125 کودک و 174 زن نیز دیده می شوند.
این گزارش می افزاید: این افراد با ضرب گلوله، جداکردن سر از تن، سنگسار و یا پرتاب از بلندی اعدام شده اند و این جنایت ها در استان های دمشق، دیر الزور، رقه، حسکه، حلب، حمص و حماه صورت گرفته است.
داعش همچنین 583 تن از عناصر خود را نیز تاکنون به اتهام جاسوسی برای کشورهای خارجی، مزدوری، تلاش برای فرار و جدایی از این گروه، اعدام کرده است که تعدادی از آنها زن هستند.
فعالان سوری از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که پرونده جنایت های جنگی و جنایات ضد بشری تروریست ها در سوریه را به دادگاه لاهه (دیوان بین‌المللی کیفری) ارجاع دهد تا عاملان کشتار به سزای اعمالشان برسند.
گروهک تروریستی داعش که حدود سه سال بخش های زیادی از سوریه و عراق را اشغال کرده بود، سرانجام با آزادسازی شهر البوکمال در جنوب سوریه و شهر «راوه» در استان الانبار عراق، دستش از ارتکاب جنایات علیه مردم این کشورها کوتاه شد.

پربیننده ترین خبرها