رای مجلس دهم به نفع قاچاقچیان!

رای مجلس دهم به نفع قاچاقچیان!
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 10:53

نائب رئیس اتحادیه تولید وصادرات نساجی و پوشاک گفت: مناطق آزاد متاسفانه تا به امروز فقط نقش واردات کالای قاچاق را ایفا کرده اند و افزایش این مناطق در کشور باعث افزایش قاچاق خواهد شد.

العالم ـ ایران ــ اقتصادی

بهرام شهریاری افزود: متاسفانه در حالیکه دو روز پیش شاهد آن بودیم که در مجلس نمایندگان از جوابهای رئیس جمهوری در رابطه با کالای قاچاق و مناطق آزاد قانع نشده اند اما دیروز لایحه ای را مصوب کرده اند که علاوه بر 7 منطقه آزاد قبلی تعداد 8 منطقه دیگر اضافه خواهد شد.

وی گفت: وقتی طرحی در گذشته موفق نبوده است و به اهدافش نرسیده است چطور امروز باید افزایش پیدا کند و مناطق آزاد جدیدی را به کشور اضافه کند.

شهریاری ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس گزارشی را ارائه داده که در آن استناد شده است مناطق آزاد به اهدافشان نرسیده اند و برای کشور مشکلات فراوانی را درست کرده اند و بسیاری از نمایندگان بارها اذعان داشته اند که ورود کالای قاچاق از مناطق آزاد است بعنوان مثال قشم کریدور ورود پوشاک قاچاق چینی به کشور شده است و در منطقه آزاد ماکو شاهد واردات گسترده مواد اولیه هستیم که هیچ نظارتی هم بر آن نیست .

به گزارش تسنیم ، وی  گفت: امروز با تصویب این لایحه منافع ملی ما زیر سوال رفت چرا که اساساً طرح اولیه ایجاد مناطق آزاد صادرات کالاهای ایرانی بوده است و حالا شاهد واردات گسترده کالاهای قاچاق به کشور هستیم.

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک  افزود: حالا می گویند در مناطق آزاد جدید اجاز ورود کالاهای خارجی کامل را نمی دهیم و این در حالی است که این اتفاق در منطقه آزاد انزلی افتاده است و بعد از 2 سال با ایجاد تبصره های جدید همان کالاهایی که اجاز ورود نداشت را وارد کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها