نخست وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند

نخست وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 11:12

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که «عمران خان» نخست وزیر این کشور در نشست ماه آینده مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند تا توجه خود را بر اقتصاد کشور متمرکز کند.

العالم - آسیا

هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، هجدهم سپتامبر (27 شهریورماه) آغاز می شود.

«شاه محمود قریشی» در پاسخ به پرسشی درباره سفر احتمالی نخست وزیر این کشور برای حضور در نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که وی به این نشست نمی رود و ریاست هیات پاکستانی نیز بر عهده وی خواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: این موضوع، شکل گرفته بود که آیا نخست وزیر جدید این کشور در نشست مجمع عمومی شرکت کند یا اینکه در راستای برنامه ریاضتی خود در پاکستان بماند و بر مسائل اقتصادی کشور متمرکز شود که نخست وزیر پاکستان معتقد است اوضاع کنونی کشور نیازمند توجه بیشتر است.

قریشی گفت:«عمران خان» می خواهد بر دولت جدید خود و بحران واحد پول ملی این کشور متمرکز شود؛‌ بحرانی که می تواند اقتصاد با رشد سریع پاکستان را از مسیر آن خارج کند.

با وجود چالش های فراوان اقتصادی و مالی در پاکستان، نخست وزیر جدید این کشور عزم خود را برای غلبه بر این چالش ها اعلام کرده است.

دولت جدید پاکستان که در همین آغاز کار با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، برای برون رفت از این چالش ها، به سیاست ریاضت اقتصادی از جمله کاهش هزینه دولت و تعویق انجام پروژه های غیر ضروری و همچنین تدوین مکانیسم جامع جمع آوری مالیات چشم امید دوخته است.

نخست وزیر جدید پاکستان در سخنان اخیر خود با الگو برداری از سیستم حکومت کشور سوئیس در نظر دارد، سیاست جدیدی در راستای کاهش بدهی های داخلی و خارجی، کاهش تورم و بهبود عملکرد سیستم بانکی را در این کشور پیش بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها