روسیه در مدیترانه رزمایش ضدتروریستی برگزار کرد

روسیه در مدیترانه رزمایش ضدتروریستی برگزار کرد
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 11:56

ناوگروه روسیه در دریای مدیترانه رزمایشی برای مقابله با حمله تروریست ها و خرابکارها برگزار کرد.

العالم ـ اروپا

شبکه تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در این رزمایش در دریای مدیترانه چند فروند ناو روسیه شرکت داشتند و ناو مارشال اوستینوف هدایت این رزمایش را برعهده داشت. 
ناوهای شرکت کننده در این رزمایش یک روزه، مقابله با حمله تروریست ها و خرابکاران را تمرین کردند. 
مطابق برنامه رزمایش، ناوهای روسی با تسلیحات سنگین، اهداف فرضی تروریست ها را گلوله باران کردند. 
در این رزمایش حمله چند قایق تروریست ها دفع شد. 
در روزهای اخیر درپی تهدید آمریکا مبنی بر حمله به سوریه، روسیه گروه بندی دریایی خود در ساحل سوریه در مدیترانه را افزایش و از استقرار 10 فروند ناو روسی در این پهنه آبی خبر داد. 
در همین رابطه ناوهای ناوگان شمال، دریای بالتیک خزر و دریای سیاه روسیه در دریای مدیترانه مستقر هستند. 
گروه بندی دریایی روسیه در دریای مدیترانه در زمان حاضر شامل 10 ناو و دو زیردریایی است که چنین حضوری از طرف روسیه در دریای مدیترانه بی سابقه است. 
بسیاری از این ناوها به موشک های بالدار کالیبر مجهز هستند. 
به گزارش ایرنا درهمین حال وزنامه ایزوستیا به نقل از کارشناسان نظامی روس مدعی شده است که روسیه این ناوها را برای حمایت از پیشروی های ارتش سوریه در استان ادلب تنها منطقه این کشور که در دست تروریست ها قرار دارد، در سواحل سوریه مستقر کرده است. 
رسانه روسی نوشت: ناوگروه روسی در دریای مدیترانه شامل رزمناو مارشال اوستینوف، ناوشکن سورومورسک، ناو پیتلووی، ناوهای آدمیرال گریگورویچ ، آدمیران اسن و آدمیرال ماکاروف و ناوهای موشک انداز گراد سویاژسک، ولیکی اوستیوگ، ویشنی ولوچک و دو زیردریایی ولیکی نووگراد و بی کلینو می شود. 

پربیننده ترین خبرها