لحظه شماری برای آغاز عملیات پاکسازی سوریه از آخرین پایگاه تروریست ها

لحظه شماری برای آغاز عملیات پاکسازی سوریه از آخرین پایگاه تروریست ها
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 14:08

منبعی نظامی در سوریه اعلام کرد: مقدمات اجرای اولین مرحله از عملیات نظامی ارتش سوریه در شمال این کشور به زودی فراهم می شود که اولین مرحلۀ این عملیات در مناطق حومۀ استان اجراء خواهد شد.  

العالم - سوریه

این در حالیست که ارتش سوریه نیروها و تجهیزات نظامی فراوانی را به نزدیکی استان ادلب – آخرین پایگاه تروریست ها – فرستاده است. 

منبع نظامی مذکور اعلام کرد: ارتش در اولین مرحلۀ عملیات به جنوب و غرب مناطق تحت تصرف تروریست ها حمله خواهد کرد و خود شهر ادلب – مرکز استان – هنوز هدف عملیات ارتش نیست . 

این منبع افزود: عملیات ابتدا در مناطق جسر الشغور و سهل الغاب در غرب استان ادلب اجراء خواهد شد و به مناطق اللطمانه، خان شیخون و معره النعمان در جنوب این استان نیز کشیده خواهد شد. 

آزادسازی این مناطق به ارتش این فرصت را می دهد دو جادۀ اصلی را که حلب را به حماه و لاذقیه وصل می کنند، آزاد کند دو جاده ای که پیش از آغاز بحران سوریه جزء مهمترین جاده ها بودند. آزادسازی این دو جاده همچنین باعث تقویت نیروهای ارتشی مستقر در غرب شهر حلب می شود تا این نیروها بتوانند هر گونه حملۀ احتمالی تروریست ها به مراکز نظامی را دفع و خنثی کنند.  

نیروی هوایی ارتش سوریه در چند هفته گذشته خطوط مقدم گروه های تروریستی را در استان ادلب بمباران کرد و اطلاعیه هایی را در این استان فروریخت که در آن ترویست ها را ترغیب به تسلیم شدن کرده است. ارتش همچنین چند گذرگاه را به روی مردم عادی برای رساندن خود به مناطق تحت کنترل ارتش و در امان امان از خطرات درگیری بازگشایی کرده است. 

پربیننده ترین خبرها