«محمود عباس» طرحی جایگزین برای «معامله ترامپ» ارائه می‌‌کند

«محمود عباس» طرحی جایگزین برای «معامله ترامپ» ارائه می‌‌کند
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 14:43

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد رئیس این نهاد در مجمع عمومی سازمان ملل جایگزینی برای طرح آمریکا ویژه فلسطین موسوم به «معامله قرن» ارائه خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان اعلام کرد «محمود عباس» رئیس تشکیات خودگردان فلسطین در سخنرانی ماه آینده خود (سپتامبر) در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد قاطعانه «معامله ترامپ» را مردود اعلام می‌کند و جایگزینی برای آن ارائه می‌دهد.

المالکی به رادیو «صوت فلسطین» گفت، عباس تأکید خواهد کرد جایگزین طرح آمریکایی-اسرائیلی موسوم به معامله قرن (معامله ترامپ) همان طرح صلحی است که در فوریه گذشته در شورای امنیت مطرح کرد.

وی گفت تشکیلات خودگردان با دو روش به مقابله با طرح آمریکا برای تسویه مسأله فلسطین خواهد رفت: مسیر دیپلماتیک و سیاسی از طریق سازمان ملل و مسیر قانونی.

المالکی گفت تنها فلسطین متأثیر از سیاست‌های آمریکا نیست، تمام کشورهایی که به خاطر این سیاست متضرر شده‌اند باید موضع خود برای مقابله با این موضوع را اعلام کنند.

طرحی که محمود عباس در ماه فوریه در سخنرانی خود در شورای امنیت ارائه کرده، شامل برگزاری نشست بین‌المللی صلح، لغو تصمیم آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و انتقال سفارت این کشور به قدس است.

بر اساس این طرح، دو طرف یعنی «دولت فلسطین و دولت اسرائیل» باید یکدیگر را در مرزهای 1967 به رسمیت بشناسند و سازوکاری بین‌المللی برای نظارت بر مذاکرات صلح تشکیل شود.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

پربیننده ترین خبرها