شورای امنیت ماموریت «یونیفل» در لبنان را یک سال تمدید کرد

شورای امنیت ماموریت «یونیفل» در لبنان را یک سال تمدید کرد
جمعه 9 شهريور 1397 - 05:36

اعضای شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا ماموریت «یونیفل» را یک سال تمدید کردند و فشارهای آمریکا برای درج نام حزب‌الله لبنان در متن پیشنهادی برای تمدید این ماموریت به جایی نرسید.

العالم-آمریکا

به رغم تلاش‌های آمریکا برای درج نام حزب‌الله لبنان در متن پیشنهادی درباره تمدید ماموریت نیروی سازمان ملل در لبنان، شورای امنیت بدون درج نام حزب‌الله رای به تمدید یک ساله ماموریت این نیرو داد.

نیروی موقت سازمان ملل در لبنان موسوم به «یونیفل» برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ با رای این سازمان و به منظور تضمین آتش بس و خروج رژیم صهیونیستی از منطقه غیرنظامی در مرز ایجاد شد.

یونیفل اکنون ۱۰۵۰۰ نظامی در لبنان دارد و به دولت این کشور برای تامین امنیت مرز کمک می‌کند.

طبق گزارش شبکه فرانس ۲۴، اعضای شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا به تمدی یک ساله ماموریت یونیفل رای دادند.

تمدید ماموریت یونیفل در شرایطی صورت گرفته که نماینده آمریکا در این نشست، علیه حزب‌الله لبنان و ایران رایزنی‌های فشرده‌ای انجام داده بود.

«راتنی هانتر» دیپلمات آمریکایی در این نشست مدعی شده که اقدامات حزب‌الله لبنان نقض حاکمیت دولت این کشور خوانده و اقدامات ایران در لبنان «تهدیدی مستقیم برای صلح منطقه» است.

به رغم درخواست‌های آمریکا برای درج نام حزب‌الله در متن پیشنهادی برای تمدید ماموریت یونیفل، اشاره‌ای به نام حزب‌الله در این متن نشده است.

در این متن از همه کشورها خواسته شده که اقدامات لازم را برای ممانعت استفاده از کشتی‌ها یا هواپیماها برای فروش یا در اختیار قرار دادن سلاح به هر نهاد یا شخصی غیر از آنهایی که دولت لبنان یا یونیفل مجوز ان را داده، بکار گیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها