ترامپ به وزارت دادگستری و اف بی آی اولتیماتوم داد

ترامپ به وزارت دادگستری و اف بی آی اولتیماتوم داد
جمعه 9 شهريور 1397 - 10:46

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در یک گردهمایی طی اظهاراتی که اولتیماتوم به وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) قلمداد می شد، گفت: به وظیفه خود عمل کنید یا شخصا مجبور به «دخالت» می شوم.

العالم - آمریکا

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، اظهارات هدفمند ترامپ در گردهمایی پنجشنبه شب ایالت ایندیانا در حمایت از «مایک براون» نامزد جمهوری خواه سنا که برای گرفتن کرسی سناتور دمکرات «جو دانلی» رقابت می کند، مطرح شد. 

ترامپ در این گردهمایی گفت: اف بی ای و وزارت دادگستری در داخل خود اعضای فوق العاده ای دارند اما در راس آنها باید به وظیفه خود عمل کنند و آن را درست انجام دهند و اکنون باید به وظیفه خود عمل کنند زیرا مردم عصبانی هستند. اتفاقات کنونی یک فضاحت و رسوایی است. می خواهم دخالت نکنم اما اگر این وظیفه درست انجام نشود اگر مجبور بشوم دخالت می کنم. 

وی ادامه داد که این «شرم آور» است و «همه جهان نظاره گر است». «همه جهان این موضوع را می فهمد و درک می کنم که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است.» 

ترامپ از مدتها قبل با «جف سشنز» رئیس دادگستری دچار اختلاف شده و از دادستان کل آمریکا خواسته است درباره «هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات سابقش و برخی دیگر تحقیق کند.

ترامپ بارها از وزارت دادگستری به دلیل نحوه مدیریت به اصطلاح راشاگیت (دخالت روسیه در انتخابات آمریکا) انتقاد کرده و رهبر آن را به جانبداری علیه جمهوری خواهان متهم کرده است. 

مقام های آمریکایی درباره اتهام تبانی بین کمپین انتخاباتی ترامپ و روس ها و احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را که به پیروزی ترامپ منجر شد، تحقیق می کنند.

هم روسیه و هم خود ترامپ بارها اتهام تبانی را تکذیب کرده اند. ترامپ گفته است که تحقیقات مسئول ویژه پرونده روسیه با گذشت یک سال و نیم از آغاز آن، تاکنون به شاهدی درباره اتهام تبانی دست نیافته است. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها