پایان یک شایعه در کابینه پوتین؛ «دمیتری مدودف» کجا بود؟

پایان یک شایعه در کابینه پوتین؛ «دمیتری مدودف» کجا بود؟
جمعه 9 شهريور 1397 - 12:31

شبکه خبری 24 روسیه با انتشار تصاویری از نشست روز پنجشنبه نخست وزیر روسیه با مقامات دولت، به شایعات بوجود آمده در خصوص دلایل غیبت طولانی مدت دمیتری مدودف پایان داد.

العالم - اروپا

برخی از رسانه های داخلی و خارجی در روزهای اخیر با اشاره به غیبت دو هفته ای «دمیتری مدودف» در انظار عمومی، شایعاتی در خصوص قهر کردن او مطرح کرده بودند.

برخی رسانه های موافق دولت اما مدعی شده بودند که مدودف دو هفته پیش در یک رقابت ورزشی بشدت مصدوم شده است.

بازار شایعات و اختلاف نظر ها در یک هفته اخیر به بحث داغ شبکه های اجتماعی روسیه تبدیل شده است و با وجود دیده شدن مدودف، هنوز گمانه زنی ها در این باره ادامه دارد.

در فیلم دیده می شود که مدودف در ابتدای جلسه خود در دولت، به خاطر مرگ «یوسف کابزون» خواننده برجسته روس درخواست یک دقیقه سکوت می دهد؛ خبر درگذشت کابزون دیروز پنجشنبه در رسانه های روسیه منتشر شد.

به گزارش ایرنا؛ روزنامه پراودا روز 28 ماه اوت (روز سه شنبه) در پایگاه اینترنتی خود در خبری با تیتر دیمیتری مدودف به کجا رفته است، نوشته بود: مدودف حتی شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود مثل فیس بوک، توییتر و اینستاگرام را از 11 ماه اوت(27 مرداد) به روز نکرده است. 

رسانه روسی نوشته بود: در هنگام استراحت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جمهوری داخلی تووا، سرگئی شایگو وزیر دفاع و آلکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال حضور داشتند اما مدودف که دوست و شریک پوتین است حضور نداشت. 

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه پراودا، در سال 2017 هم مدودف برای مدتی از انظار عمومی و تیررس رسانه ها دور بود و گفته شد که بشدت بیمار شده است. ولادیمیر پوتین نیز با اشاره به غیبت او اعلام کرد که گویا مواظب نخست وزیر نبوده اند و او بشدت مریض شده است.
رسانه روسی افزود: اما پس از آنکه مدودف پیدا شد و در مقابل خبرنگاران قرار گرفت، اظهار داشت که مریض نبوده است.
تارنمای روسی گازتا رو که نقطه نظرات محافل لیبرال روسیه را منعکس می کند در گزارشی نوشت: در اخبار رسانه های روسی سه عکس تکی مدودف منتشر شده است اما آخرین بار دو هفته پیش وی را در جمع دیده اند. 

رسانه روسی در خبر خود خاطرنشان کرد: مدودف در دو نشست کابینه دولت شرکت نکرد و در نشست دومای روسیه نیز که به بحث درباره اصلاحات در ساختار بازنشستگی روسیه اختصاص داشت، حضور نداشت.

به گزارش گازتا رو، نخست وزیر در جلسه بررسی مسائل اقتصادی روسیه به ریاست پوتین در شهر اومسک در سیبری نیز که سه روز پیش برگزار شد حضور نداشت.

تارنمای روسی با اشاره به اینکه علت غیبت مدودف، مصدوم شدن وی در یک بازی ورزشی عنوان شده خاطرنشان کرد: در عکس هایی که از وی منتشر شده، نمی توان تشخیص داد که وی چه مصدومیتی داشته است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها