پروژه جدید استفاده از کودک سوری برای سناریوی حمله شیمیایی در ادلب + فیلم

جمعه 9 شهريور 1397 - 12:44

وزارت خارجه روسیه از پروژه تبلیغاتی جدید در توییتر پرده برداشت؛ در این پروژه، یک حساب کاربری  مورد استفاده قرار گرفته است که گفته می شود متعلق به یک دختر سوری است. هدف از ایجاد این حساب تأمین پوشش تبلیغاتی حمله احتمالی به سوریه به دنبال طرح جنجال شیمیایی در ادلب است.

العالم - سوریه

ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری دیروز پنج شنبه گفت موضوع درباره صفحه شخصی توییتری یک دختربچه 6 ساله به نام «حلا» است که ظاهرا ساکن ادلب است.

زاخارووا درباره این نقشه گفت استفاده از حساب کاربری یک دختربچه گواه دیگری بر روش گستاخانه و سنتی متحدان غربی در زمینه تبلیغات درباره سوریه است.

زاخارووا افزود: "حلا توجه جهانیان را به ادلب و توقف کشتار کودکان و حمله به این شهر جلب می کند." وی تصریح کرد تعداد دنبال کننده های وی به 351 حساب رسیده است که در میان آنها برخی رسانه های غربی مثل بی بی سی انگلیس و هافینگتن پست و بازفید و رادیو آزادی آمریکایی رسیده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز شگفتی از این وضعیت گفت: عجب توجهی به این دختربچه شده است! احتمالا این دختر تنها دختربچه در ادلب است که باید مورد توجه قرار گیرد.. این طور نیست؟ 351 دنبال کننده یک کودکان که 5 تا از آنها از رسانه های بزرگ بین المللی هستند.

وی با تأکید بر این موضوع که اهداف ظهور این صفحه در شرایط کنونی کاملا روشن است تصریح کرد: چنین پروژه هایی قبلا هم از سوی غربی ها با استفاده از مکانیسم های تبلیغاتی و اطلاع رسانی ابداع و اجرا شده بودند.

وی به حساب کاربری یک دختربچه سوری به نام بنی العابد اشاره کرد که اقدام به انتشار پست هایی به زبان انگلیسی در زمان عملیات آزادسازی حلب از اشغال تروریست ها در سال 2016 کرده بود.

وی گفت: حلا هم اکنون دنباله پروژه بنی است. و هر دو صفحه از عبارات و اصطلاحات مشابه استفاده می کنند.

زاخارووا خاطرنشان کرد که این حساب احتمالا نقش اساسی را در سناریوی احتمالی شیمیایی در ادلب بر ضد دولت سوریه ایفا خواهد کرد.

وی در پایان تأکید کرد استفاده از کودکان و بهره برداری از رنج آنها برای تحقق چنین اهدافی هرگز قابل قبول نیست.

پربیننده ترین خبرها