میشل عون: امام موسی صدر نماد بزرگی لبنان است

میشل عون: امام موسی صدر نماد بزرگی لبنان است
جمعه 9 شهريور 1397 - 15:19

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در چهلمین سالگرد ربوده شدن «امام موسی صدر» و دو تن از همراهانش، او را نماد بزرگی لبنان خواند که در راه وحدت لبنان و همزیستی در آن کوشید.

میشل عون امروز (جمعه) گفت که امام موسی صدر، بلندنظری یک عالم دین و عمق فکری یک فیلسوف را دارا بود.

به گفته رئیس جمهوری لبنان، امام صدر سیاست را در خدمت ملت و وطن قرار داد و پیش قراول دفاع از خاک کشور بود و همه این ها را برای خدمت به فقرا و حق آنها در آموزش و زندگی کرامتمندانه استفاده می کرد.

عون تاکید کرد:ما به وجود امام موسی صدر در لبنان نیاز داریم تا منبع الهام در زندگی سیاسی و نماد تعامل و رویکرد باز و تعصب به منافع ملت باشد.

در همین ارتباط «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان و رهبر حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» نیز در توئیتی، امام موسی صدر و دو تن از همراهانش را صدای بلند وجدان لبنانی ها در دفاع از لبنان قوی و مقاوم و انقلابی علیه ظلم و محرومیت توصیف کرد.

امام موسی صدر بنیانگذار و رئیس وقت مجلس اعلای اسلامی شیعیان و رهبر وقت جنبش امل لبنان، در روز نهم شهریور ماه سال 1357 (31 اوت 1978) به همراه شیخ «محمد یعقوب» از علمای لبنان و «عباس بدرالدین» روزنامه نگار، در جریان دیداری رسمی از لیبی که به دعوت «معمر قذافی» رهبر وقت آن کشور صورت گرفت، ربوده و ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.

امام موسی صدر در لبنان بیش از هر چیز به دلیل نقش آفرینی در شکل دادن به هسته های اصلی مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان شناخته می شود.

پربیننده ترین خبرها