شکاف در «ائتلاف النصر»؛ آیا «فالح الفیاض» نامزد النصر برای تصدی نخست‌وزیری می شود؟

شکاف در «ائتلاف النصر»؛ آیا «فالح الفیاض» نامزد النصر برای تصدی نخست‌وزیری می شود؟
جمعه 9 شهريور 1397 - 18:14

شماری از رهبران ائتلاف النصر عراق با انتشار بیانیه ای فالح الفیاض را به عنوان نامزد پست نخست وزیری اعلام کردند؛ این در حالی است که یکی از رهبران این ائتلاف در گفتگو با العالم این موضوع را رد کرده است.

العالم عراق

در حالی برخی از رهبران النصر فالح الفیاض را به عنوان  نماینده این ائتلاف برای تصدی نخست وزیری عراق اعلام کردند که «حسن البهادلی» از رهبران النصر در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت که تنها نامزد این ائتلاف، حیدر العبادی نخست وزیر فعلی است و نامزد دیگری وجود ندارد لذا بیانیه اعلام نامزدی الفیاض تلاشی برای گرفتن امتیازات سیاسی است.

وی افزود که ائتلاف النصر رسما العبادی را نامزد دانسته و هیچ شخص دیگری نامزد نشده است، اگر شخص دیگری از ائتلاف النصر نامزد شده می تواند آن را اعلام کرده و بیانیه منتشر نماید.

الهبادلی تصریح نمود، خبر نامزدی الفیاض درست نمی باشد به این دلیل که باید نامزدی از همان فهرست اعلام شود لذا بیانیه اعلام نامزدی برای کسب امتیازات سیاسی یا اقدامی از سوی فراکسیونهای دیگر می باشد.  

العبادی روز گذشته فالح الفیاض را از پست مشاور امنیت ملی و ریاست هیات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و سازمان امنیت ملی عراق برکنار کرد.

العبادی در بیان علت این اقدام اظهار داشت که الفیاض دارای فعالیت سیاسی و حزبی است که با ماموریت های حساس امنیتی که عهده دار بود، مغایرت دارد.  

این اقدام نخست وزیری عراق واکنش ائتلاف الفتح را نیز به همراه داشت، این ائتلاف در بیانیه ای برکناری «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق و رئیس الحشد الشعبی به دستور حیدر العبادی را تصمیمی، «شخصی» و «غیر قانونی» دانست.

پربیننده ترین خبرها