اتحادیه اروپا به جنگ تجاری آمریکا پاسخ می دهد

اتحادیه اروپا به جنگ تجاری آمریکا پاسخ می دهد
جمعه 9 شهريور 1397 - 19:21

رئیس کمیسیون اروپا گفت: امیدوار است «توافق آتش بس» ژوئیه گذشته (تیر) با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خودداری از اعمال تعرفه خودرو به قوت خود باقی باشد اما اگر آمریکا بازی را عوض کند، اتحادیه اروپا تعرفه های خود را اعمال خواهد کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، «ژان کلود یونکر» افزود: اگر آمریکا از تعهد خود درباره خودداری از اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اتحادیه اروپا تخطی کند، این اتحادیه نیز پاسخ مشابهی به آن خواهد داد.
رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در مصاحبه با شبکه «زد دی اف» آلمان گفت که اتحادیه اروپا به کسی اجازه نمی دهد در سیاست های تجاری این کشور دخالت کند. اگر واشنگتن توافق را نقض کند و تعرفه های خودرو را اعمال کند، ما نیز چنین اقدامی را انجام خواهیم داد. 
ترامپ پیشتر با رد پیشنهاد اتحادیه اروپا در لغو تعرفه های خودرو گفته بود که سیاست های تجاری اتحادیه اروپا «به اندازه چین بد است». 
اظهارات یونکر در حالی مطرح شده است که مقامات آمریکایی و کانادایی گفته اند که مذاکره درباره توافق تجاری برای جایگزینی با پیمان نفتا را از سرگرفته اند. این مذاکرات شب گذشته بدون توافقی به پایان رسید.
آمریکا در اقدام دیگری روز پنچنشبه با همسایه جنوبی خود مکزیک توافق تجاری امضا کرد. 
یونکر اظهار داشت، در ماه ژوئیه با ترامپ درباره «توافق آتش بس» گفت وگو کرده است و در حالی که چنین توافقاتی اغلب در خطرند اما به طور معمول مورد احترام هستند.
سخنگوی دولت آلمان هم امروز جمعه اعلام کرد که آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور، سه شنبه آتی با یونکر دیدار می کند. وی از اظهارنظر درباره اظهارات اخیر ترامپ خودداری کرد اما گفت آلمان اساسا به دنبال کاهش موانع تجاری و تقویت تجارت آزاد است. 
به گزارش ایرنا، ترامپ، ژوئیه گذشته همزمان با مذاکرات آمریکا و اروپا درباره کاهش دیگر موانع تجاری، تهدید اعمال تعرفه 25 درصدی بر تعرفه های خودرو از اروپا را متوقف کرد. 
«سیسلیا مالمستروم» کمیسیونر تجاری اروپا روز پنجشنبه خطاب به اعضای کمیته تجاری پارلمان اروپا اذعان کرد که اتحادیه اروپا «اختلافات عمیقی» با آمریکا دارد. 
وی همچنین گفت اگر آمریکا تعرفه های خودرو را به صفر برساند اتحادیه اروپا هم آماده است چنین اقدامی را بکار بندد که خارج از توافق مشروطی خواهد بود که در ژوئیه بدست آمد و فقط به کالاهای صنعتی غیر خودرو مربوط می شد. 
ترامپ در مصاحبه با بلومبرگ گفته است که پیشنهاد اتحادیه اروپا برای لغو تعرفه خودرو به اندازه کافی خوب نیست.

پربیننده ترین خبرها