حذف شیعیان از آینده سوریه در کنفرانس رم

حذف شیعیان از آینده سوریه در کنفرانس رم
دوشنبه 3 مهر 1391 - 11:46

برگزار کنندگان کنفرانس "رم" براي بررسي آينده اقليتهاي سوري، شيعيان را جزو اقليتهاي اين کشور به شمار نياوردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در کنفرانس "رم" پنج شنبه گذشته به بررسی وضعیت اقلیت های "سنی"، "کرد"، "علوی"، "مسیحی"، "کمونیست"، "آشوری"، و "ترکمان" وی آینده آنها در سوریه پرداختند، بدون آنکه به شیعیان این کشور اشاره ای کنند؛ این درحالی است که حدود یک میلیون شیعه در سوریه زندگی می کنند.

این درحالی است که "عبدالباسط سیدا" رئیس گروه موسوم به "شورای ملی" پس از دیدار با وزیر امورخارجه ایتالیا مدعی شد، دولت آینده سوریه با پیروان همه ادیان به صورت یکسان تعامل می کند.

وزیر امورخارجه ایتالیا نیز در این دیدار از رویکرد "شورای ملی" مبنی بر توافق بین اقلیت های کرد، علوی و مسیحی، حمایت کرد.

این کنفرانس با حمایت و نظارت دولت ایتالیا برگزار شد و شماری از شخصیت های دینی و سیاسی کشورهای اروپایی و عربی در آن حضور یافتند.

نخست وزیر سابق ایتالیا، شماری از وزیران این کشور و سفیر آمریکا و چند کشور اروپایی نیز در این کنفرانس حاضر بودند.

در همین راستا، "دکتر حسن عموره" دبیر کل جمعیت "محبت" سوریه، تأکید کرد که شمار شیعیان در این کشور حدود یک میلیون نفر است.

عموره افزود: شیعیان تقریبا در همه مناطق سوریه زندگی می کنند، و در مناطقی از شهرهای "حلب" و "ادلب" متمرکز هستند.  و در شهر "حمص" نیز شیعیان در مناطقی مانند "الفوعه"، "کفریا"، "معرتمصرین" و ... زندگی می کنند.

عموره تأکید کرد: در شهر دمشق نیز شیعیان در مناطق "الامین"، "الامام الصادق"، "زین العابدین"، و "حضرت زینب (س)" متمرکز هستند.

عموره خاطرنشان کرد: این عدد فقط شامل شیعیان اثنی عشری است، و طوایف دیگری نیز در سوریه زندگی می کنند؛ و از جمله آنها  اسماعیلی ها هستند که شمار آنها حدود نیم میلیون نفر است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها