اجلاس سران آمریکا - آسه آن بدون حضور ترامپ برگزار می شود

اجلاس سران آمریکا - آسه آن بدون حضور ترامپ برگزار می شود
شنبه 10 شهريور 1397 - 07:45

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از مخالفت با سفر مایک پمپئو به کره شمالی، در اقدامی دیگر اعلام کرد که در اجلاس سران آمریکا - آسه آن نیز شرکت نخواهد کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رسانه های آسیایی، اجلاس سران آسه آن - آمریکا، قرار است نوامبر (آبان) در سنگاپور برگزار شود.
پیشتر ترامپ اعلام کرده بود که در این اجلاس منطقه ای شرکت خواهد کرد، اما اکنون قرار است مایک پنس معاونش را به این نشست اعزام کند.
این درحالی است که رئیس جمهوری آمریکا با ارسال پیامی از تمام سران کشورهای منطقه خواسته است تا در این اجلاس مشترک با آمریکا شرکت کنند.
علاوه بر سران 10 کشور تایلند، اندونزی، مالزی، برونئی، فیلیپین، ویتنام، کامبوج، لائوس، میانمار و سنگاپور قرار است رهبران کشورهای شرق آسیا نیز در آن شرکت کنند.
رهبران شرق و جنوب شرق آسیا پس از حضور در سنگاپور در اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسفیک (اَپک) در پاپواگینه نو شرکت خواهند کرد.
ترامپ سال گذشته در اجلاس سران آسه آن در فیلیپین و اجلاس اپک در ویتنام شرکت کرد.
وی پیشتر پس از ارسال دعوتنامه حلیمه یعقوب رئیس جمهوری سنگاپور برای شرکت در اجلاس سران آسه آن و شرکت درنشست چندجانبه و اجلاس مشترک با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، حضور خود را در این نشست ها تایید کرده بود.
به گزارش ایرنا، کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای روز جمعه اعلام کرد که ترامپ به جای شرکت در اجلاس آسه آن در روز 11 نوامبر (20آبان) به فرانسه سفر می کند تا در سالروز پایان جنگ جهانی اول شرکت کند و پس از آن به ایرلند خواهد رفت.
ناظران منطقه ای می گویند که موفق نبودن نشست دو جانبه کیم – ترامپ در سنگاپور برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی سبب تغییر تصمیمات ترامپ و مخالفت با سفر پمپئو به کره شمالی و عدم حضور وی در اجلاس آتی آسه آن که رهبر کره شمالی نیز قرار است در آن حضور داشته باشد، بوده است.

پربیننده ترین خبرها