جان کری: ترامپ قادر به دیدن حقایق نیست

جان کری: ترامپ قادر به دیدن حقایق نیست
شنبه 10 شهريور 1397 - 08:07

زیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر) از انتشار قریب‌الوقوع زندگی‌نامه خود با عنوان "هر روز ویژه است" خبر داد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از وبسایت ان پی آر، جان کری، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر) از انتشار قریب‌الوقوع زندگی‌نامه خود با عنوان "هر روز ویژه است" خبر داد.

در بخشی از این مصاحبه مجری از جان کری پرسید: «دو مورد از امضا‌های مهم شما در مقام وزیر امور خارجه آمریکا، توافق هسته‌ای ایران و معاهده آب و هوایی پاریس بودند و دونالد ترامپ تصمیم گرفته است از هر دوی آن‌ها خارج شود. پس بگذارید از شما بپرسم آیا به نظرتان آمریکا نقش سنتی خود را در صحنه جهان کنار گذاشته است؟»

کری پاسخ داد: «به نظر من آمریکا این نقش را رها نکرده است. من رئیس‌جمهوری را می‌بینم که به گونه‌ای وحشتناک نا‌آماده است؛ فردی که از توانایی درک حقایق برخوردار نیست و نمی‌تواند آن‌ها را به گونه‌ای مؤثر پردازش کند. به باور من او می‌کوشد روابط را تغییر دهد. ... تغییرات آب و هوایی به موضوعی تأثیرگذار بر مرگ و زندگی مبدل شده است، و ما همین حالا هم از عواقب آن رنج می‌بریم.»

در بخش دیگری از این مصاحبه مجری همچنین از کری پرسید: «آیا کار شما با سیاست تمام شده است؟»

کری نیز در پاسخ گفت: «نه، هنوز کارم با سیاست تمام نشده است. به وضوح نشان داده ام که قصد دارم به سختی کار کنم تا بتوانیم کنترل یکی از مجالس کنگره و یا هر دوی آن‌ها را در انتخابات سال 2018 به دست آوریم. ... البته هیچگاه از واژه هرگز استفاده نمی‌کنم؛ اما در حال حاضر برای تصدی مقام سیاسی برنامه‌ای ندارم.»

پربیننده ترین خبرها