آغاز دوبارۀ نبرد حوثی ها و تکفیری ها در یمن

آغاز دوبارۀ نبرد حوثی ها و تکفیری ها در یمن
دوشنبه 3 مهر 1391 - 13:26

العالم، استان عمران يمن - با وجود تلاش هاي ميانجي گرانه براي توقف درگيري هاي در شهر "ريدا" در شمال يمن، با نقض آتش بس از سوي شبه نظاميان تكفيري، درگيري هاي مسلحانه ميان حوثي ها و شبه نظاميان حزب تكفيري "اصلاح" در شمال يمن از سرگرفته شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبكه العالم از استان عمران يمن، شهر ریدا که صحنه درگيري هاي مسلحانه ميان شبه نظاميان وابسته به حزب اصلاح و مبارزان جنبش حوثي بود، با ميانجي گری شیوخ قبایل به آرامش رسیده بود؛ اما این آرامش دیری نپایید.

بر اساس توافق آتش بس قرار بود حوثی ها مواضع خود را ترک کنند و اسرا را تحویل دهند. پس از این اقدام، شبه نظاميان حزب تكفيري "اصلاح"، سلاح های سنگین خود را به این مناطق منتقل کردند که این امر باعث از سرگیری درگیری ها شد.

در ادامه درگیری ها شبه نظاميان تکفیری به منازل برخي از شهروندان طرفدار جنبش حوثي حمله كردند و خانه های آنها را به آتش کشیدند.

"محمد حسن دماج" استاندار عمران در مصاحبه با شبكه خبري العالم ضمن انتقاد از آغاز دوبارۀ درگیری ها در شهر ریدا، گفت: نگاه واحدي به همه اهالي استان عمران اعم از حوثي ها يا اعضاي كنگره مردمي يمن يا حزب اصلاح يا ديگر احزاب وجود دارد.

 حوثي ها می گویند: شبه نظامیان حزب تکفیری اصلاح به راه پيمايي روز جمعه آنها در شهر ريدا در محكوميت توهین فیلم آمریکایی به حضرت محمد (ص) رسول گرامي اسلام، حمله کرده اند و در پی آن درگیری ها از سرگرفته شده است.

 در حالی که ساكنان شهر ريدا خواستار كمك هاي پزشكي و امدادي شده اند، دولت يمن در برابر این رویدادها سکوت کرده است.

 24-12:55



 



پربیننده ترین خبرها