اطلاعات مهم از جنگ ادلب از زبان نماینده پارلمان سوریه+فیلم

شنبه 10 شهريور 1397 - 13:21

نماینده پارلمان سوریه در پاسخ به سئوالی درباره هر نوع سناریوی احتمالی درباره ادلب اعم از جنگ یا حل مسالمت آمیز گفت که نبرد ادلب از نظر نظامی تمام شده است و هیچ یک از طرف های متجاوز نمی توانند از ادلب به عنوان ابزار فشاری بر کشور سوریه و هم پیمانانش استفاده کنند.

العالم - سوریه

خالد عبود با شرکت در برنامه "مع الحدث" شبکه العالم گفت: "جنوب سوریه از اهمیت بیشتری برای طرف های متجاوز برخوردار بود. آمریکا همان زمان ابزارها و گروه های تروریستی وابسته به خود را رها کرد؛ اسرائیل هم فقط تماشا کرد و اردن مرزهای خود را به روی بسیاری از گروه های مسلح بست." وی سپس این سوال را مطرح می کند که در ادلب چه اتفاقی افتاد؟

عبود در پاسخ به این سئوال می گوید: چیزی که در ادلب اتفاق افتاد از این قرار است که اختلاف های شدیدی بین دو محور رو در رو به وجود آمد؛ همچنین یک نکته را هم باید تذکر داد و آن اینکه پس از ادلب جایی در جغرافیای سوریه باقی نمی ماند که موج و ابزارهای هرج و مرج به آنجا منتقل شود؛ به عبارت دیگر با ادامه و افزایش فشارهای دولت سوریه، موجی عظیمی از هرج و مرج به پا می شود که در داخل جغرافیای سوریه، جایی برای رفتن ندارد.

این نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد که آمریکا تلاش می کند مسیر این سیل و موج را مشخص کند؛ این موضوع برای آمریکا و اروپا بسیار مهم است.

عبود خاطرنشان کرد که باید این نکته را متذکر شد که فشارهای آمریکا به ایجاد جغرافیاهای دیگری برای تروریست ها می انجامد. به عبارت دیگر وقتی نیروهای آمریکایی فهمیدند که آزادسازی ادلب توجیهی برای ادامه حضورشان باقی نمی گذارد به خصوص با چرخش مواضع ترکیه به سمت روسیه و ایران، این سیل هرج و مرج باید به منطقه دیگری منتقل شود و این بدان معناست که منطقه خاورمیانه رو به ثبات و امنیت است.

پربیننده ترین خبرها