اعزام صدها تروریست دیگر به سوریه

اعزام صدها تروریست دیگر به سوریه
دوشنبه 3 مهر 1391 - 14:30

روزنامه انگليسي" گاردين" در شماره روز دوشنبه خود، از حركت صدها جنگجوي خارجي براي پيوستن به تروريست هاي حاضر در سوريه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، به نوشتۀ این روزنامه، شماري از افراد مسلح با تابعیت های عراقی، يمنی و افغانی چندی پیش با ويزاي جعلي وارد سوريه شده اند و در كنار افراد مسلح دیگر در شهر حلب به جنگ با ارتش سوريه پرداخته اند.

بیشتر این تروریست های خارجی از مناطق جنوبی ترکیه وارد خاک سوریه می شوند و پس از رسيدن به سوريه، در گروهای مختلف سازماندهی تروریست ها از جمله گروه موسوم به " آزادگان شام" و " جبهه ياري" به یگان های مختلفی تقسیم می شوند. برخی از این یگان ها را "مهاجران" نام می نهند و بین سوری های مخالف، آنها به "برادران ترك"معروف هستند.

گاردین خاطرنشان كرد: اردوگاه های تروریستی را افراد مسلح سوري اداره می کنند و پس از 10 روز آنها را به جنگ با ارتش سوریه اعزام می کنند، در هر یک از یگان های تروریست های خارجی یک عرب زبان هم حضور دارد.

روزنامه گاردين در ادامه با ذکر مشاهدات خبرنگارش افزود: يكي از این افراد مسلح كه از تركيه وارد سوريه شده است، نظامی ِ پیشین ارتش تركيه است كه به شيوه نظامیان غربي تجهيزات و سلاح حمل مي کند؛ این امر نشان دهنده آن است که وی پیش از ورود به سوریه به خوبی آموزش دیده است .

گاردين در پايان نوشت: افراد مسلح بيگانه به ويژه در تعامل با "ارتش آزاد سوريه" بسيار رازدار هستند و هيچ يك از آنها ملیت خود را فاش نمی کند.

 

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها