پشت پرده قطع کمک های آمریکا به آنروا + فیلم

شنبه 10 شهريور 1397 - 16:26

ملت فلسطین از همه سو مورد حمله هستند حتی خوراک و آب و آموزش و پرورش این ملت هم هدف حمله است. دولت آمریکا اعلام کرده است که از امروز به بعد کمکی به سازمان آنروا نمی کند؛ آمریکا این سازمان را به مواضع جانبدارانه غیر قابل اصلاح متهم کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت وقتی که واشنگتن کمک 60 میلیون دلاری خود را در ماه اول از سال جاری به سازمان آنروا تحویل داد دولت آمریکا اعلام کرد که از این به بعد نمی خواهد حجم  بیشتری از بار سنگین هزینه های این سازمان را به دوش بکشد و آن را متهم کرد که پیوسته در حال افزایش تعداد فلسطینی هایی است که به عنوان آواره بر آنها انطباق دارد.

وی گفت: آنروا ادعا می کند که به حدود 5 میلیون آواره فلسطینی کمک می کند در حالی که بخش عمده ای از این افراد در واقع نواده کسانی هستند که در زمان جنگ 48 ، فلسطین را ترک کرده اند.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی حکومت فلسطین گفت: این گونه اقدامات آمریکایی ها به منزله تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطین و نقض قطعنامه های سازمان ملل است.

وی تأکید کرد که دولت آمریکا دیگر هیچ نقشی در منطقه ندارد و تا وقتی که آرمان فلسطین پابرجاست، آنروا هم به فعالیت خود ادامه می دهد.

سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش حماس نیز تأکید کرد که هدف آمریکا از این تصمیم، حذف کامل حق بازگشت است.

در این بین آنروا نیز با ابراز شگفتی از تصمیم آمریکا، اتهامات این کشور را رد کرد.

ناظران بر این عقیده اند که هدف واشنگتن از چنین تصمیم هایی حذف کامل آرمان فلسطین به خصوص حق بازگشت است. آنها معتقدند یکی از اهداف اصلی  معامله ترامپ، حذف حق بازگشت آوارگان فلسطینی است و هدف کلی آن تحمیل هویت یهودی بر فلسطین و تسلیم کامل این کشور به اشغالگران و نفی حق بازگشت آوارگان است.

پربیننده ترین خبرها