یک خبر چند خط تحلیل؛

آیا مانور روسیه در مدیترانه به معنی نزدیکی نبرد در ادلب است؟

آیا مانور روسیه در مدیترانه به معنی نزدیکی نبرد در ادلب است؟
شنبه 10 شهريور 1397 - 14:27

العالم _ سوریه

خبر: 

  • مانور نظامی گسترده ناوگان دریایی و هوایی روسیه در آب های مدیترانه درنزدیکی سواحل سوریه اغاز شد


تحلیل:

  • در مانور دریایی-هوایی روسیه چهار ناوگان دریایی "دریای سیاه"، "دریای بالتیک"، "دریای خزر" و "دریای شمالی" به انضمام دو زیردریایی، 34جنگنده شامل بمب افکن های راهبردی و هواپیماهای شکاری زیردریایی حضوردارند. پیام این حضور پرکیفیت آن است که هر عملیات محتملی در سوریه با واکنش جدی روسیه مواجه خواهد شد.
     
  • در حالی که طی یکی دو هفته اخیر "بهانه" استفاده احتمالی حکومت سوریه از سلاح شیمیایی در جنگ ادلب  از سوی آمریکا به شدت مورد تبلیغ واقع شده است، روسیه ضمن هشدار نسبت  به طرف های غربی به ویژه آمریکا، بریتانیا و فرانسه در خصوص ساختگی بودن این سناریو، با برگزاری مانور در مدیترانه از آمادگی پر حجم خود برای مقابله با استفاده از این بهانه و بهانه های مشابه خبر می دهد.
     
  • اگر چه در سایه توفیقات نظام سوریه در فتح اغلب مناطق تحت اشغال این کشور از تروریست ها و اعلام حمایت کردهای سوریه از نظام قانونی این کشور تنها منطقه باقی مانده ای که باید پاکسازی شود ادلب و بخشی از نوار شمالی سوریه است و در شرایطی که در حقیقت ارتش سوریه درپاکسازی این مناطق کمتر نیازمند مساعدت های ایران و روسیه است، سفر اخیر وزیر دفاع ایران به سوریه و همچنین برگزاری مانور امروز روسیه گونه ای اعلام حمایت مجدد از نظام سوریه در آزادسازی کامل این کشور است.
     
  • آزادی ادلب خواه ناخواه به ساعت صفر خود نزدیک ونزدیکتر میشود.دراین نبرد چنانچه امریکا و غرب مداخله کنند ماجرا رنگی خشونت باربخود خواهد گرفت و در غیر این صورت این اخرین "جراحی سوری" با کمترین جراحت و خونریزی عملیاتی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها