سفیر روسیه در بیروت:

تحریم‌‌های آمریکا علیه حزب‌الله در راه‌حل‌های داخلی لبنان سنگ‌اندازی می‌کند

تحریم‌‌های آمریکا علیه حزب‌الله در راه‌حل‌های داخلی لبنان سنگ‌اندازی می‌کند
شنبه 10 شهريور 1397 - 15:20

سفیر روسیه در بیروت ضمن تأکید بر اینکه مسکو تمام طرف‌های لبنانی را به تشکیل هر چه سریع‌تر دولت تشویق می‌کند، افزود تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله در مسیر رسیدن به راه‌حل‌های داخلی لبنان مانع ایجاد می‌کند.

العالم - لبنان

«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد گره‌ها برای تشکیل دولت جدید لبنان «داخلی و خارجی» هستند و مسکو همه طرف‌های لبنانی را تشویق به تشکیل هر چه زودتر دولت می‌کند.

زاسپکین در اظهاراتی رادیویی گفت: انتظار برخی دوستان برای اتفاقات بعدی در منطقه «بی‌فایده» خواهد بود و بنابراین باید به راه‌حل داخلی میانه دست پیدا کرد، دولت حتما تشکیل خواهد شد زیرا رؤسای سه‌گانه (رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر) بر این موضوع اصرار دارند.

وی تأکید کرد: روسیه با تمام طرف‌های لبنانی به صورت مساوی در ارتباط است و این در حالی است که برخی طرف‌ها در لبنان با دیدگاه مسکو درباره اتفاقات سوریه و منطقه هم‌نظر هستند. تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله در مسیر رسیدن به راه‌حل‌های داخلی لبنان ایجاد مانع می‌کند و بر اتفاقات جاری تأثیر منفی دارد.

زاسپکین درباره طرح روسیه ویژه آوارگان سوری هم گفت پس از پیروزی‌های نظامی اکنون زمان انتقال به مرحله جدید فرا رسیده است، علیرغم اینکه لبنان از این طرح کاملا استقبال کرده برخی طرف‌های بین‌المللی با آن مخالف هستند. از زمان اعلام این طرح، کمیته‌های مختلفی برای باز کردن کانال‌های ارتباطی میان دو طرف روسی و لبنانی با هدف صحبت درباره جزئیات لجستیک تشکیل شده‌اند اما دولت سوریه طرف اصلی در این طرح است.

خزانه‌داری آمریکا ازدیبهشت‌ماه سال جاری (1397) تحریم‌های تازه‌ای علیه اعضای ارشد حزب‌الله لبنان از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل و شیخ نعیم قاسم معاون وی اعلام کرد. بر اساس بیانیه‌ای که در سایت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، این افراد به بهانه ارتباط با «تروریسم جهانی» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

پس از آن ، اعضای شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات) هم اعضای ارشد حزب الله و پنج فرد از جمله یک ایرانی و چهار شرکت را به اتهام ارتباط با این جنبش تحریم کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها