واکنش «آنروا» به اقدام آمریکا در قطع کمک‌ها به فلسطین

واکنش  «آنروا» به اقدام آمریکا در قطع کمک‌ها به فلسطین
شنبه 10 شهريور 1397 - 16:38

سخنگوی رسمی آژانس کمک و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک، از قطع کمک‌های مالی آمریکا به این نهاد کمک‌رسانی ابراز تأسف و ناامیدی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«سامی مشعشع» سخنگوی رسمی «آنروا» (آژانس کمک و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) اعلام کرد اقدام آمریکا در قطع کمک‌ها به این نهاد مایه تأسف عمیق و ناامیدی است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، مشعشع گفت آمریکا و آنروا در دسامبر سال گذشته (2017) توافق ادامه حمایت مالی واشنگتن را امضا کردند و به همین دلیل این تصمیم «غیرمنتظره» است.

سخنگوی آنروا در ادامه برخی اظهارات مبنی بر اینکه مدارس، مراکز بهداشتی و برنامه‌های کمکی آنروا عیب‌هایی غیر قابل اصلاح دارند را مردود دانست و گفت برنامه‌های این نهاد کارنامه‌ای موفق در غرب آسیا دارند.

وی افزود کشورهای کمک‌کننده و میزبان نیز به این موضوع اذعان دارند و خواستار ادامه کار آنروا هستند، بانک جهانی نیز فعالیت آنروا را در راستای منافع عمومی جهان اعلام کرده است.

مشعشع در پایان از همبستگی و بذل و بخشش برخی کشورها به آنروا قدردانی کرد موضوعی که باعث شد این نهاد بتواند سال جدید تحصیلی را در موعد مقرر آغاز کند و 526 هزار کودک را به مدرسه بفرستد. وی ادامه داد: ما کمک‌ها و خدمات خود به 5.4 میلیون آواره از فلسطین در کرانه باختری و قدس و غزه و نیز اردن، سوریه و لبنان را ادامه خواهیم داد.

وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد تمامی کمک‌های مالی آنروا را قطع می‌کند. «نبیل ابو ردینه » سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی در گفت‌وگویی با خبرگزاری «رویترز»، این اقدام آمریکا را «حمله‌ای وقیحانه» به مردم فلسطین توصیف کرد.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان هم گفت این تصمیم آمریکا ابدا منجر به از هم پاشیدن آنروا و به حاشیه راندن مسأله آوارگان نخواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها