جان باختن 222 صیاد یمنی بر اثر حملات ائتلاف سعودی

جان باختن 222 صیاد یمنی بر اثر حملات ائتلاف سعودی
شنبه 10 شهريور 1397 - 18:25

رئیس سازمان شیلات یمن از کشته شدن 222 صیاد یمنی و زخمی شدن 206 تن دیگر در اثر حملات ائتلاف سعودی در ساحل غربی خبر داد.

العالم - یمن

«عبدالقادر وادعی» رئیس سازمان شیلات یمن، امروز (شنبه) طی یک کنفرانس خبری در حضور استاندار الحدیده، تعداد تلفات صیادهای یمنی از حملات سعودی را 442 نفر اعلام کرد.

بنابر اعلام شبکه المسیره، وی تأکید کرد که دهها مورد حمله به ماهیگیران  یمنی در ساحل غربی رخ داده است و از نظر مالی پنج میلیارد دلار خسارت به بخش شیلات یمن وارد ساخته است.

به گفته‌ی این مسئول یمنی، 222 تن در طی حملات هوایی و همچنین حملات از طریق دریا، در ساحل غربی کشته و 206 تن زخمی و 14 نفر نیز مفقود شده‌اند. 

وی اشاره واضحی به بازه‌ی زمانی این تعداد تلفات انسانی نکرد اما به نظر می‌رسد منظور وی، از زمان آغاز تهاجم گسترده به بندر الحدیده در تاریخ 19 اردیبهشت است. تهاجمی که علی رغم تبلیغات وسیع نتوانسته به اهداف خود برسد.

عبدالقادر وادعی همچنین گفت که فقط در پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته در اثر حمله هوایی در جزیره «عقبان» پنج تن کشته و چهارده تن دیگر مفقود شده‌اند.

او در ادامه با انتقاد از سکوت جوامع بین‌المللی، این موضع را موجب افزایش حملات علیه ماهیگیران و تهدید ماهیگیری در آب‌های آزاد دانست و ادامه داد که کشتی‌های ماهیگیری کشورهای متجاوز به یمن، در آب‌های منطقه به صورت وسیع در حال صید هستند که تبعات زیست‌محیطی به زیست ماهیان وارد می‌سازند که تا دهها سال قابل جبران نیست.

فارس

پربیننده ترین خبرها