یک خبر چند خط تحلیل؛

انتقام سخت یمنی ها از ائتلاف در زمین وهوا

انتقام سخت یمنی ها از ائتلاف در زمین وهوا
شنبه 10 شهريور 1397 - 21:05

العالم _ یمن

خبر:

  • امروز در حالی که سعودی ها از هدف قرار گرفتن ناوچه جنگی اش در جیزان در وحشت و سردرگمی به سر می برد رزمندگان یمنی با ساقط کردن یک پهپاد شناسایی تحالف پیروزی هایشان را تکمیل کردند.

تحلیل:

  • با ناکامی ائتلاف در اشغال بندرالحدیده، این روزها ارتش یمن دست برتر را در جبهه های هوایی، دریایی و زمینی دارد، ائتلاف به انتظار جلسه پیش رو در سازمان ملل است تا بلکه بتواند به شکلی آبرومند از باطلاق یمن خود را نجات دهد.
     
  • امروز در حالی که ائتلاف با بهانه اینکه در ماجرای کشتار دانش آموزان صعده دچار اشتباه محاسباتی شده کوشید تا جوابی به زعم خود قانع کننده به افکارعمومی بدهد این در حالی است که رزمندگان یمنی ترجیح دادند با شکار ناوچه جنگی و همچنین پهپاد شناسایی در میدان نبرد به دشمن پاسخ دهند.
     
  • رزمندگان یمنی با هدف قراردادن ناوچه سعودی در واقع انتقام 442 صیاد شهید و مجروح خود را از ائتلاف گرفتند و این یعنی آنکه هر تحرکی از دشمن از این پس پاسخی در خور و مشابه دریافت خواهد کرد. ماجرای مقابله به مثل یمنی ها با تجاوزهای ائتلاف البته با ناامن ساختن فرودگاه دبی که چند روز پیش صورت گرفت و برای چند ساعت این فرودگاه بین المللی را مختل کرد جدیتی خاص تر یافته است.

پربیننده ترین خبرها