نماینده انگلیس در دیدار با جابری‌انصاری اعلام کرد

آمادگی انگلیس برای همکاری با ایران به منظور حل بحران سوریه

آمادگی انگلیس برای همکاری با ایران به منظور حل بحران سوریه
شنبه 10 شهريور 1397 - 21:12

نماینده ویژه انگلیس در امور سوریه در دیدار با جابری‌انصاری از همکاری ایران و انگلیس در خصوص بحران سوریه استقبال و آمادگی کشورش را برای کمک به تلاش‌ها به منظور پایان بحران و اعاده ثبات به این کشور اعلام کرد.

العالم - ایران سیاسی

«مارتین لانگ دن» نماینده ویژه انگلیس در امور سوریه عصر امروز (شنبه) دهم شهریور ماه 1397 در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

جابری انصاری در این دیدار با اشاره به اینکه پایان هر چه سریعتر بحران سوریه از اولویت‌های سیاست منطقه‌ای ایران است تاکید کرد: موضوعات انسانی و بشردوستانه در طول بحران سوریه همواره مورد اهتمام ایران بوده و سیاست ایران در این زمینه کاملا شفاف و روشن است. 

دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی با اعلام اینکه ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان سلاح‌های شیمیایی، با هرگونه به کارگیری این سلاح‌ها در هر منازعه‌ای به صورت جدی مخالف است، خاطرنشان کرد: ایران همزمان، با اقدامات یکجانبه برخی کشورها که هر سه نقش دادستان و قاضی و مجری احکام را در زمینه سلاح‌های شیمیایی برای خود تعریف کرده و درصدد استفاده ابزاری از این موضوع برای تحقق اهداف سیاسی شکست خورده خود در سوریه هستند، به شدت مخالف است. 

به گزارش فارس، جابری‌انصاری با تشریح تلاش‌های جاری در چارچوب روند آستانه برای حل بحران سوریه گفت: ایران همواره به دنبال گفت‌وگوی سوری - سوری و تقویت اعتماد بین دولت و معارضه سوریه بوده و برای همکاری با کشورهای اروپایی و بریتانیا جهت کمک به پایان هر چه سریعتر بحران‌های سوریه و یمن آمادگی دارد.

* استقبال از همکاری با ایران در خصوص حل بحران سوریه

مارتین لانگ دن نیز در این دیدار ضمن تشریح سیاست‌های کشورش در زمینه بحران سوریه و ابراز نگرانی از وضعیت و آینده ادلب و احتمال به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در این منطقه، از همکاری ایران و انگلیس در خصوص بحران سوریه استقبال و آمادگی کشورش را برای کمک به تلاش‌ها به منظور پایان بحران سوریه و اعاده ثبات به این کشور اعلام کرد. 

فارس

پربیننده ترین خبرها