آمریکا بزرگترین پایگاه هوایی پهپادی را در نیجر می‌سازد

آمریکا بزرگترین پایگاه هوایی پهپادی را در نیجر می‌سازد
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 01:16

رسانه های محلی الجزایر اعلام کردند که آمریکا در حال به پایان رساندن کار ساخت یکی از بزرگترین پایگاه های هوایی خود در خارج برای هواپیماهای بدون سرنشین در کشور آفریقایی نیجر است.

العالم-آمریکا

روزنامه «البلاد» در گزارشی نوشت: بزرگترین پایگاه نظامی هوایی ارتش آمریکا در خارج و در 300 کیلومتری مرزهای الجزایر در دست ساخت است.

این روزنامه افزود: این پایگاه هوایی مخصوص هواپیماهای بدون سرنشین، در منطقه «اغادیز « جمهوری نیجر واقع است و فقط 300 کیلومتر با مرزهای جنوبی الجزایر فاصله دارد و آمریکا نام آن را پایگاه '201' گذاشته و اعلام کرده است یکی از جدیدترین خطوط مقدم جنگ ضد تروریسم خواهد بود.

تارنمای الجزایری «النهار» نیز چندی پیش نوشت، عکس های هوایی و تصاویر ماهواره ای حاکی از آن است که آمریکا در حال ساخت یک پایگاه جاسوسی و محلی برای استقرار پهپادهایش در نزدیک مرزهای الجزایر است.

این تارنما افزود، از این پایگاه هوایی واقع در جنوب شرق نیامی پایتخت نیجر، هواپیماهای بدون سرنشین به پرواز در می آید و محلی برای امداد رسانی به نیروهای آمریکایی است و مخازن سوخت بزرگی در آن پیش بینی شده است.

النهار همچنین نوشت، موضوع ایجاد پایگاه های نظامی آمریکایی در کشورهای واقع در شمال آفریقا و جنوب صحرای بزرگ آفریقا باعث جنجال زیادی شده است و برخی رسانه ها طی چند سال گذشته ادعا کرده بودند آمریکا در جنوب الجزایر و در تونس پایگاه نظامی دارد.

تارنمای «نون پست» نیز چندی پیش در این خصوص نوشت، آمریکا از طریق درگاه نیجر در حال تهاجم به آفریقا است و علاوه بر این 12 پایگاه نظامی مخفیانه دیگر در آفریقا دارد و این کشور می خواهد با روش جدید، این قاره را به اشغال خود درآورد.

تارنمای «الشروق » الجزایر نوشت، آمریکا از مدت ها پیش برای ساخت پایگاه هوایی در نیجر برنامه ریزی کرده بود و بر اساس آخرین اطلاعات، هزینه ساخت این پایگاه نظامی بیش از 100 میلیون دلار است.

تارنمای آمریکایی «اینترسپت » در 21 اوت(30 مرداد) در این خصوص نوشت، این پایگاه نظامی که بزرگترین مجتمع نظامی آمریکا در خارج محسوب می شود، هزینه ای بالغ بر 110 میلیون دلار داشته و از پایگاه «الظفره » امارات و «فانفان رانگ» در جنوب ویتنام که سال 1969 ساخته شده و ظرفیت پذیرش 150 هواپیما را دارد، بزرگتر است.

گفته می شود پس از موافقت نیجر در سال 2014، ساخت باندهای فرود این پایگاه نظامی از تابستان 2016 آغاز شده و در ماه نوامبر سال 2017 نیز دولت نیجر به وزارت دفاع آمریکا اجازه استفاده از فرودگاه های نیامی برای به پرواز درآمدن هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را داد.

قرار است با تکمیل ساخت این پایگاه هوایی در اوایل سال 2019، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و از جمله هواپیماهای از نوع ' MQ-9 reaper ' در آن مستقر شوند و آمریکا 400 سرباز از مجموع 800 سرباز مستقر در نیجر را به این پایگاه می فرستد.

آمریکا پس از جیبوتی، بیشترین نیروی نظامی را در آفریقا، در نیجر دارد. اکنون حدود چهارهزار نظامی آمریکایی در جیبوتی حضور دارند.

چند روز پیش رسانه های لیبیایی از حمله هوایی به فردی که بعدا یکی از سران داعش در لیبی معرفی شد، خبر دادند. کمی پس از آن نیروهای آمریکایی حاضر در آفریقا مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و ادعا کردند در این حمله به غیر نظامیان آسیبی وارد نشد.

پیش از این بر اثر حمله هوایی آمریکایی ها به مناطقی در لیبی ،چندین غیر نظامی کشته شده بودند.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها