مخالفان آل خلیفه علیه سکوت خبری بی بی سی اعتراض کردند

مخالفان آل خلیفه علیه سکوت خبری بی بی سی اعتراض کردند
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 07:47

معترضان به سکوت دستگاه دروغ ‌پراکنی انگلیس در مقابل جنایت‌های رژیم آل سعود و آل خلیفه شامگاه شنبه در برابر ساختمان بی بی سی (BBC) در لندن تجمع کردند.

العالم - بحرین

شماری از معترضان در این تجمع تصاویری از آزادیخواهان و فعالان سیاسی در بحرین که از سوی رژیم آل خلیفه مورد شکنجه قرارگرفته و یا به شهادت رسیده‌اند، به نمایش گذاشتند.

در زیر یکی از این تصاویر خطاب به بی.بی.سی نوشته بود: سکوت کرده‌اید چون دولت شما 83 میلیون پوند سلاح به رژیم بحرین فروخته است؟

تصویر دیگری نیز نوشته بود: ننگ بر بی.بی.سی که در مقابل جنایت‌های رژیم آل خلیفه سکوت کرده است.
بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، ده‌ها معترض را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، حسن مشیما رهبر 70 ساله جنبش الحق بحرین که در اعتراضات سال 1389 نقش برجسته‌ای را ایفا کرده و به حبس ابد محکوم شد و در زندان بسر می برد.

وضعیت سلامتی او نامناسب است.

علی فرزند او که در انگلیس زندگی می‌کند، از یک ماه گذشته در اعتراض به عدم ارائه خدمات پزشکی به پدرش در مقابل سفارت بحرین تحصن کرده است. او پس از 31 روز اعتصاب غذا دچار ضعف جسمانی شده و چهارشنبه گذشته توسط مسئولین سازمان بهداشتی انگلیس به بیمارستان منتقل گردید.

هم‌زمان تعدادی از شیعیان مقیم لندن پنجشنبه گذشته در اعلام همبستگی با علی و حسن مشیما و سایر فعالان سیاسی در بحرین در مقابل سفارت این کشور در لندن تجمع کرده و مراسم دعای کمیل برگزار کردند.
مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس و از برگزارکنندگان اصلی تجمع اعتراضی امشب در لندن به خبرنگار ایرنا گفت: علی مشیما اکنون به لحاظ جسمانی در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

او نزدیک به چهار هفته است که در حمایت از آزادیخواهان بحرینی که از حقوق اولیه خود محروم شده‌اند، دست به اعتصاب غذا زده است.

وی افزود: درحالی‌که اکثر رسانه‌های انگلیسی با انعکاس اقدام علی، عملکرد رژیم آل خلیفه را محکوم کرده‌اند، بی.بی.سی در این رابطه سکوت کرده و هیچ جنایتی را از سوی رژیم آل خلیفه منتشر نمی‌کند.
وی ادامه داد: ما در اینجا تجمع کرده‌ایم تا حمایت آشکار بی بی سی را از رژیم سرکوبگر بحرین به نمایش بگذاریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها