کره شمالی در تدارک نمایش نظامی است

کره شمالی در تدارک نمایش نظامی است
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 08:40

تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی در بحبوحه تشدید تنش‌ها با آمریکا، در تدارک رژه‌ای برای نمایش قدرت نظامی است.

 

العالم - آسیا

به گزارش رویترز، انتظار می‌رود که این رژه نهم سپتامبر (18 شهریور) مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور، با ابعادی کوچک‌تر نسبت به دفعات گذشته، برگزار شود.

در میان تسلیحاتی که برای رژه آماده شده و تصاویر آن را ماهواره‌ها دریافت کرده‌اند، تانک‌ها و موشک‌های کوتاه برد به چشم می‌خورد.

به گفته منابع خبری رویترز، هنوز مشخص نیست که آیا پیونگ یانگ در این رژه، موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود را هم به نمایش خواهد گذاشت یا نه.

رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش داده بودند که کره شمالی همزمان با پیشبرد مذاکرات با آمریکا طی ماه‌های گذشته، مشغول ساخت موشک‌های قاره پیمای سوخت مایع جدید در تاسیسات «سانوم دانگ» در حوالی پایتخت بوده‌اند.

این در شرایطی است که سران آمریکا و کره شمالی خرداد ماه سرانجام پس از چند دهه با یکدیگر دیدار و یک توافق همکاری با هدف کاهش تنش ها امضا کرده بودند.

به گفته رسانه‌ها، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از زمان دیدار سران دو کشور تاکنون بارها خواستار تعیین یک بازه زمانی 6 تا 8 ماهه برای خلع سلاح کره شمالی شده، اما هر بار با مخالفت دولت این کشور مواجه شده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که با وجود گذشت چند ماه از دیدار سران دو کشور، پیونگ یانگ هنوز حتی تعداد بمب‌های هسته‌ای خود را فاش نکرده است.

تارنمای خبری آمریکایی «ووکس» اخیرا فاش کرده بود آنچه موجب توقف گفت وگوها میان دو کشور شده، خلف وعده ترامپ در امضای اعلامیه پایان جنگ دو کره (1953 - 1950) بوده است.

با وجود گذشت بیش از 6 دهه، این جنگ هنوز به طور رسمی پایان نیافته و معاهده صلحی میان طرف ها امضا نشده است.

پربیننده ترین خبرها