رئیس جمهوری فیلیپین امروز به فلسطین اشغالی سفر می کند

رئیس جمهوری فیلیپین امروز به فلسطین اشغالی سفر می کند
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 08:51

رسانه های آسیایی گزارش دادند: رودریگو دوترته رئیس جمهوری جنجالی فیلیپین در رأس یک هیأت تجاری از امروز (یکشنبه) سفر چهار روزه ای را به فلسطین اشغالی آغاز می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

دوترته در سال 2016 عرصه قدرت سیاسی را در فیلیپین به دست گرفته و برای نخستین بار است که یک رئیس جمهوری این کشور از سال 1957 تاکنون به اراضی اشغالی سفر می کند.

دوترته که معروف به رفتارهای جنجالی و متناقض بسیاری است، برای برنامه مقابله با مواد مخدر خود که تاکنون هزاران کشته در این کشور برجای گذاشته، با انتقادهای گسترده بین المللی روبه روست.

وی پیش تر در پاسخ به این انتقادها، خود و برنامه اش را با هیتلر و هولوکاست مقایسه کرده بود اما امروز راهی سفر به اراضی اشغالی می شود. 

دوترته گفته بود؛ از اینکه سه میلیون معتاد را در این کشور از بین ببرد خوشحال خواهد شد؛ همان طور که آدولف هیتلر شش میلیون یهودی را کشت. 

طبق گزارش رسانه های آسیایی، دوترته سفر خود را روز سوم سپتامبر (12شهریور) به مدت چهار روز به اسرائیل آغاز می کند. 

فیلیپین در سال های گذشته همواره در آرای سازمان ملل متحد با رژیم صهیونیستی همراه شده است. 

طبق این گزارش، دوترته قرار بود سال گذشته از اسرائیل دیدن کند اما به دلیل مشکلات داخلی از جمله جنگ مراوی این سفر لغو شد. 

بر این اساس قرار است قرارداد همکاری طولانی مدت میان طرفین و همچنین همکاری ها برای مقابله با مواد مخدر، کشاورزی و امور امنیتی امضا شود. 

دوترته به عنوان یک رئیس جمهوری جنجالی در جنوب شرق آسیا مطرح است و تاکنون اظهارات و اقدامات عجیب و در عین حال متناقض وی توسط رسانه ها انعکاس یافته است. 

وی پس از اظهاراتش در مورد معتادان، مورد انتقاد شدید داخلی و خارجی قرار گرفت و منتقدانش از وی به عنوان یکی از وابستگان هیتلر نام بردند. 

پس از مدتی دوترته اظهاراتی در تقبیح هیتلر و حمایت از اسرائیل مطرح کرد.

گفته می شود دوترته در صدر یک هیأت 400 نفره که 150 نفر از آنها را کارفرمایان فیلیپینی تشکیل داده اند به این سفر می رود.

برخی منابع آسیایی گزارش دادند؛ اسرائیل در خلال سال های گذشته یکی از صادر کنندگان اصلی سلاح و تجهیزات نظامی به فیلیپین بوده است.

علاوه بر این، 30 هزار کارگر فیلیپینی در اراضی اشغالی در بخش های زیرساختی به ویژه هتل سازی کار می کنند که دوترته قرار است وضع آنها را نیز مورد پیگیری قرار دهد.

برخی رسانه ها گزارش دادند قرار است در مورد پرواز مستقیم میان فرودگاه بن گوریون و فرودگاه مانیل نیز در این سفر گفت وگو شود.

پربیننده ترین خبرها