ادامه پاکسازی آخرین مقر داعش در صحرای سویدا

ادامه پاکسازی آخرین مقر داعش در صحرای سویدا
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 10:08

منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی آخرین مقر تروریست‌های داعش در صحرای سویدا خبر دادند.

العالم- سوریه 

به نقل از خبرگزاری سانا، ارتش سوریه طی چند ساعت گذشته حملات دقیقی را به آخرین مقر تروریست‌های داعش در تلول الصفا در صحرای شرقی سویدا انجام داد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست منجر شد.

ارتش سوریه همچنین تلاش تروریست‌ها را برای نفوذ به منطقه نزدیک به سد هاطیل در شمال غرب تلول الصفا ناکام گذاشت. محروم شدن داعش از مهم‌ترین منابع آبی خود و شکستن خطوط دفاعی آن در سیطره بر مساحت‌های جدید و از پای درآوردن تعدادی از تروریست‌ها نقش داشت.

از سوی دیگر، روز شنبه درگیری‌هایی میان ارتش سوریه و یک گروه تروریستی در جنوب شرق تدمر رخ داد. تروریست‌ها قصد داشتن از التنف به شهر تدمر نفوذ کنند. این درگیری به کشته شدن دو تروریست و بازداشت دو تن دیگر منجر شد.

دو بازداشتی مذکور عضو گروه تروریستی "اسود الشرقیه" هستند که ۵۰۰ عضو دارد و پادگان‌هایشان در منطقه التنف در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکاست.

یکی از بازداشتی‌ها اعتراف کرد که متخصصان آمریکایی گروه "اسود الشرقیه" را آموزش می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مأموریت این گروه انجام عملیات تروریستی در شهر تدمر و تضمین ورود یک نیروی اصلی از تروریست‌ها شامل ۳۰۰ نفر برای سیطره بر این شهر تاریخی بوده است.

همچنین نیروهای سوری به یک سری سلاح‌ها و تجهیزات اسرائیلی و آمریکایی باقی مانده از تروریست‌ها در شهرک جباثا الخشب در حومه قنیطره دست یافتند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها