افزایش 5 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های برق تا پایان سال جاری

افزایش 5 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های برق تا پایان سال جاری
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 10:11

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با فراهم کردن ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین تکمیل ظرفیت‌های موجود 5 هزار مگاواتی، در تابستان 98 قطعی برق نخواهیم داشت.

العالم - ایران

همایون حائری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه از برنامه خاص وزارت نیرو خبر داد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: در تابستان امسال با کمبود 5 هزار مگاواتی برق مواجه بودیم، اما همکاری مردم، استانداران و مسؤولان وزارتخانه سبب شد تا در تابستان امسال 2 هزار مگاوات در مصرف برق یعنی حدود 2.5 میلیون یورو صرفه‌جویی داشته باشیم که این خود یک اقدام مهم در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

وی به افزایش ظرفیت نیروگاه‌های برق تا 5 هزار مگاوات تا پایان سال‌جاری اشاره و بیان کرد: با فراهم کردن ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین تکمیل ظرفیت‌های موجود 5 هزار مگاواتی، در تابستان 98 قطعی برق نخواهیم داشت.

حائری با اشاره به تبادی انرژی با تمامی کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک خاکی دارند، افزود: حدود 3 هزار و 200 مگاوات ظرفیت تولید شرکت منطقه‌ای غرب است که این سه استان (کرمانشاه، کردستان و ایلام) منطقه غرب می‌توانند به عنوان یک محوریت تبادل انرژی عمل کنند.

این مسؤول اضافه کرد: با ایجاد نیروگاه‌های جدید که وارد مدار می‌شود علاوه بر اینکه ظریب تامین برق را در منطقه بالا می‌برد، می‌تواند در صادرات نیز فعال بود.

نیروگاه 900 مگاواتی دالاهو، نیروگاه زاگرس، نیروگاه بیستون و داریان (واحد سوم) از جمله نیروگاه‌های استان کرمانشاه است که به گفته حائری در بحث تولید سال آینده فعال می‌شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها