سردار کمالی: طلایی های جاکارتا از سربازی معاف شدند + جزئیات

سردار کمالی: طلایی های جاکارتا از سربازی معاف شدند + جزئیات
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 11:26

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح ازمعافیت از خدمت سربازی دارندگان مدال طلای بازی‌های جاکارتا خبر داد.

العالم _ ایران / سیاسی

بازی‌های آسیایی جاکارتا با حضور 378 نفر از ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران و کسب 20  مدال طلا، 20 مدال نقره  و 22 برنز و جایگاه ششمی آسیا به پایان رسید.

در این بین آنچه مطرح است قضیه معافیت ورزشکارانی است که در این بازی‌ها مدال کسب کرده‌اند و اینکه به کدام قهرمانان معافیت تعلق می‌گیرد؛ آیا دارندگان مدال‌های نقره و برنز نیز معاف خواهند شد؟ در ورزش‌های جمعی چگونه معافیت لحاظ خواهد شد؟ این‌ها سوالاتی بود که ما را بر آن داشت تا با سردار کمالی به گفت‌وگو بنشینیم.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص قانون «سربازقهرمان»‌ اظهار داشت: طبق این قانون کسانی که در مسابقات المپیک جهانی شرکت کنند و سه نفر اول شده یا مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کنند از سربازی معاف می‌شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اما در بازی‌های جام‌جهانی قانون «سربازقهرمان» بدینگونه است که دارندگان مدال طلا و نقره از انجام خدمت مقدس سربازی معاف می‌شوند.

این مقام ارشد ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد: در بازی‌های آسیایی که تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک است، مثل بازی‌های جاکارتا کسانی که فقط مدال طلا را کسب کنند از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.

وی با تبریک به کسانی که در این بازی‌ها مدال طلا را کسب کرده‌اند،‌گفت: چه افرادی که به صورت فردی مدال طلا کسب کرده اند و چه کسانی که در بازی‌های جمعی مانند والیبال یا کبدی به مقام اولی رسیده‌اند، هر تعداد که مشمول باشند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد:افرادی که در مسابقات جام‌ملت‌ها که تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک نیست  شرکت کنند، در صورت کسب مدال طلا نیز از انجام خدمت سربازی معاف نخواهند شد.

وی گفت: قانون سرباز قهرمان، مصوب مجلس شورای اسلامی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها