استقبال تل‌آویو از اقدام آمریکا در قطع کمک مالی به آژانس امدادرسانی به فلسطین

استقبال تل‌آویو از اقدام آمریکا در قطع کمک مالی به آژانس امدادرسانی به فلسطین
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 14:59

اقدام واشنگتن در قطع کمک به «آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» مورد استقبال رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی، از قطع کمک‌های مالی آمریکا به «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) استقبال کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، در بیانیه صادر شده از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: این سازمان (آنروا) یکی از مشکلات اصلی بود که نزاع فلسطینی-اسرائیلی را طولانی می‌کرد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: تحویل این اموال به منابع دیگر برای استفاده مناسب از آنها در راستای منافع ملت و نه طولانی کردن نزاع، به مثابه دوراندیشی خواهد بود.

آمریکا بامداد دیروز (شنبه/10  شهریور) اعلام کرد کمک‌های خود به آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در را به صورت کامل قطع می‌کند و این اقدام با واکنش گسترده فلسطینی‌ها روبرو شد.

 «یوسف الحساینه» از اعضای ارشد حماس گفت این اقدام آمریکا، دزدی سیاسی و سقوط اخلاقی بود و واشنگتن با این کار دنبال اجرای توطئه‌های هدف‌دار صهیونیست‌ها برای تسویه مسأله آوارگان و تبدیل آن از مسأله‌ای سیاسی به مسأله‌ای انسانی است.

حماس نیز اعلام کرد این اقدام آمریکا خط زدن حق بازگشت فلسطینی‌ها را دنبال می‌کند. این جنبش تأکید کرد این تصمیم نشان می‌دهد اعضای دولت آمریکا که اکنون دشمن ملت فلسطین و امت اسلام شده‌اند، پیش‌زمینه صهیونیستی دارند اما ملت فلسطین تسلیم اینگونه تصمیم‌های ظالمانه نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها