سخنگوي رسمي جنبش حماس در تهران، گفت

حماس: دفاتر ما در سوریه فعال است

حماس: دفاتر ما در سوریه فعال است
سه شنبه 4 مهر 1391 - 06:38

العالم، تهران - سخنگوي حماس با رد شايعات تاکيد کرد که جنبش حماس دفاتر خود از سوريه منتقل نكرده و دفاتر جنبش هنوز در سوريه فعال هستند.

"فوزي برهوم" دوشنبه شب در گفت وگو با شبكه خبري العالم، درباره انتخابات داخلی درجنبش حماس،گفت: جنبش مقاومت اسلامي "حماس" به انتقال تجربه و تزريق خون تازه به رگ هايش نیاز دارد و انتخابات داخلی در این راستا برگزار می شود.

وي با تاکید بر اینکه احتمال هدف قرار گرفتن نامزدهای انتخاباتی وجود دارد، گفت حماس جزئيات انتخابات را فاش نخواهد کرد.

سخنگوي رسمي حماس قرار دادن این جنبش را در فهرست سازمان هاي تروريستي و دمكرات خواندن تروريست هاي جنايتكاري مثل ليبرمن، نتانياهو و موفاز از سوی آمریکا و غرب را نشانه معیار های دوگانه دانست و محكوم كرد.

برهوم تاکید کرد که انتخاب داخلی حماس تغييري در اصول و ارزش هاي این جنبش نخواهد داشت اما در نقش حماس در تحولات ملي، منطقه اي و بين المللي و برقراري روابط بين المللي تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: جنبش حماس نه با رژیم صهیونیستی مذاکره خواهد کرد و نه آن را به رسمیت خواهد شناخت چون می داند هدف صهیونیست ها از مذاكره فراهم كردن سرپوشي سياسي براي مشروعيت بخشي به اشغال اراضي فلسطيني است.

سخنگوي رسمي جنبش حماس درباره برخی شایعات مبنی بر سرد شدن روابط این جنبش با ایران، گفت: ما به حمایت ایران براي دفاع از فلسطين، قدس ، مسجد الاقصي و پشتيباني از مقاومت نيازمنديم.

وي در مورد اقدام مصر در مسدود کردن تونل های انتقال مایحتاج ساکنان غزه در زمان محاصره این کشور،گفت: از اين تونل ها تنها براي انتقال مواد غذايي و دارو استفاده می شد و اگر مصر گذرگاه ها را بگشايد و بازار آزاد مرزی ايجاد كند ما خودمان اين تونل ها را مسدود خواهيم كرد.

فوزي برهوم با انتقاد از انتخابات محلي كه جنبش فتح در پي برگزاري آن است، خاطر نشان كرد: اين انتخابات، نمايشي است و هدف جنبش فتح از برگزاري آن بيرون كردن جنبش حماس از عرصه سياسي و تكروي در عرصه تصميم گيري در فلسطين است.

سخنگوي رسمي حماس، افزود: ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان تحت فشارهاي آمريكا و اسرائيل براي قرباني كردن جنبش حماس بود؛ رئيس جمهور آمريكا بارها تاكيد كرد كه هرگونه همگرايي ميان ابومازن و اسماعيل هنيه نخست وزیر دولت حماس در غزه خطري براي امنيت منطقه به شمار مي رود و پس از امضاي اعلاميه دوحه بین فتح و حماس، اوباما بر ضرورت قطع پشتيباني از تشكيلات خودگردان تاكيد كرد، در همان روز نتانياهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه ابومازن بايد ميان آشتي با حماس و مذاكره با اسرائيل يكي را برگزيند و به نظر مي رسد كه ابومازن طرف مقابل را برگزيد.

فوزي برهوم درباره موضع حماس در قبال رویدادهای سوريه، گفت:برخلاف آن چه ادعا مي شود، جنبش حماس دفاتر خود از سوریه منتقل نكرده و دفاتر جنبش هنوز در سوريه فعال هستند.

سخنگوی حماس، گفت: خون مردم سوريه براي ما عزيز است و ما خواهان پايان بحران و جلوگيري از ريخت خون سوري ها هستيم؛ اميدواريم كه سوريه قدرت و حاكميت گذشته خود را بازيابد و راهبردي عربي - اسلامي را در دفاع از مسائل جهان عرب به ويژه مساله ملت فلسطين در پيش گيرد.

19:40 - 24

  

 

 



پربیننده ترین خبرها